شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۱
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۰۹۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

نگرانی بخش خصوصی از تاخیر در اجرای بسته خروج از رکود/لایحه دولت نیاز به ۴ مکمل دارد

نایب رییس اتاق ایران از نگرانی بخش خصوصی در رابطه با نحوه و زمان اجرای بسته خروج غیرتورمی از رکود خبر داد و گفت: حداکثر تا اواخر آبان‌ماه مراحل قانون‌گذاری لایحه ارائه شده به مجلس زمان نیاز دارد.

محسن جلال‌پور ، اظهار کرد: در لایحه ارائه شده به مجلس بخشی از بندها در گذشته تبدیل به قانون شده اما برخی از آن‌ها مانند قانون مالیات نیاز به نظر شورای نگهبان داشته و دولت به دنبال آن بوده تا بسته پیشنهادی بسیار جامع، کامل و یکپارچه ارائه کند.
وی بابیان این که شرایط فعلی کشور اجازه تعلل نمی‌دهد، ادامه داد: مجلس می‌تواند در روند بررسی و تصویب با اشاره به قوانین گذشته مسیر تصویب بسته را هرچه سریع‌تر انجام دهد.
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تاکید کرد: به دلیل عدم وجود بدنه قوی علمی و کارشناسی در سیستم اجرایی و عدم نظارت و پایش جدی، اجرای قوانین خوب و مفید در برخی موارد با اختلال و مشکل مواجه شده است.
جلال پور بیان کرد: باید به طور مستمر برای بدنه و کارمندان دولت کلاس‌های آموزشی و پژوهشی برگزار شود تا از علم روز دنیا و چگونگی اجرای بهتر قوانین آگاه شوند که به دلیل عدم اختصاص بودجه مناسب این موارد اجرا نمی‌شود.
وی ادامه داد: از سوی مراجع زیرصلاح فردی به دلیل عدم اجرا و کوتاهی در انجام وظیفه مورد ماخذه قرار نگرفته  که باید نظارت و پیگیری جدی صورت گیرد.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: بسته خروج غیرتورمی از رکود نیاز به 3 تا 4 مکمل شامل همراهی و همبستگی قوای سه گانه در اجرا، زمان بندی و اولویت بندی اجرا، پایش درست و صحیح و عزم و انگیزه جدی در اجرا دارد.

او تصریح کرد: برخی از بندهای این بسته بیش‌تر از 2 سال زمان نیاز دارد و باید از اجرای سلیقه‌ای پرهیز شود که پیشنهاد شده بخش خصوصی عهده دار نظارت و پایش روند اجرای بسته باشد.

تسنیم

(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها