شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۹۰۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

شرایط قرنطینه‌ای بذر برخی از گیاهان به گمرک ابلاغ شد

دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در نامه ای به گمرک ایران، شرایط قرنطینه‌ای واردات بذر برخی گیاهان را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، پیش از این رییس سازمان حفظ نباتات کشور‌ در نامه‌ای به معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به درخواست‌های واصله در خصوص واردات بذر برخی از گیاهان، شرایط قرنطینه‌ای آنها را اعلام و سازمان توسعه تجارت نیز آن را برای اجرا به گمرک ابلاغ کرد.

در نامه باغستانی میبدی رییس سازمان حفظ نباتات کشور آمده است:‌ با عنایت به درخواست‌های واصله در خصوص واردات بذر نخل ماداگاسکار از کشور هلند، بذر گیاه زینتی پیچ سیاه چشم از کشور هلند، بذر فلفل سبز از کشور ترکیه،‌ بذر گل آهار خرنده از کشور هلند و با توجه به تحلیل خطر انجام شده، به استحضار می‌رساند مطابق شرایط قرنطینه گیاهی تنظیم شده، واردات محصولات فوق از کشور مذکور در فهرست کالاهای با ریسک قرنطینه‌ای متوسط قرار گرفته است.

در ادامه این نامه آمده است: بنابراین انجام واردات این محصولات منوط به رعایت کامل شرایط قرنطینه‌ای اعلامی و نیز بازدید و بررسی‌های کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده می‌باشد.
(شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها