جمعه / ۷ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۸۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

یارانه پارسال شیر در پیچ و خم پرداخت ماند!

در حالی که بیش از هشت ماه از تصویب یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام برای تنظیم بازار این محصول پروتئینی در سال گذشته می‌گذرد همچنان یک سوم آن به دامداران پرداخت نشده است.

در حالی که بیش از هشت ماه از تصویب یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام برای تنظیم بازار این محصول پروتئینی در سال گذشته می‌گذرد همچنان یک سوم آن به دامداران پرداخت نشده است.

البته براساس اطلاعات و اخبار به دست آمده در شرایطی که هنوز برخی دامداران سهمی از یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام نصیب‌شان نشده است، برخی از این تولید‌کنندگان توانسته‌اند سهم خود را به صورت کامل بگیرند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیست‌ و هفتم آذر پارسال بود که پس از اعتراض دامداران مبنی بر زیان آنها پس از تک‌نرخی شدن ارز و ثابت‌ ماندن قیمت شیر خام تولید‌ شده در واحد‌های آنها، دولت یارانه 300 میلیارد تومانی را برای دامداران تصویب کرد تا آنها به جای تحویل هر کیلوگرم شیر خام به کارخانه‌ها به قیمت 1110 تومان، با یارانه دولتی 1300 تومان نصیب‌شان شود.

اما پس از گذشت بیش از هشت ماه، پرداخت این یارانه که از همان ابتدا با تاخیر و به صورت اقساطی به دامداران داده شد، تمام نشده است چراکه پرداخت یارانه 300 میلیارد تومانی در اواسط اسفند‌ پارسال آغاز شد و هنوز حدود 100 میلیارد تومان آن در مرحله‌ پرداخت قرار دارد.

گرچه اوایل تیرماه وزیر تجارت در نخستین نشست خبری خود در سال جاری اعلام کرد: تاکنون 200 میلیارد تومان از یارانه شیرخام به دامداران پرداخت شده و با پیگیری‌های انجام شده 100 میلیارد تومان باقی‌مانده نیز تصویب و ابلاغ شد که با این حساب کل بدهی دولت به دامداران در سال قبل تسویه می‌شود اما همچنان پس از گذشت حدود دو ماه، باقی‌مانده یارانه‌ هشت ماهه دولت هنوز به دامداران پرداخت نشده است.

سعید سلطانی، مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: بسیاری از دامداران هنوز یارانه شیر خام را دریافت نکرده‌اند و با توجه به این‌که بیش از هشت ماه از تصویب و ابلاغ این یارانه می‌گذرد، دیگر به نظر نمی‌رسد پرداخت آن هم اثر‌گذاری خاصی داشته باشد.

البته اطلاعات خبرنگار  حاکی از آن است که از یارانه 300 میلیارد تومانی شیر خام برخی از گروه‌های دامداران و تشکل‌های آنها به خوبی توانسته‌اند استفاده کنند که از سویی پرداخت کامل یارانه به این گروه از دامداران جای شکر دارد و از سوی دیگر این سوال مطرح می‌شود که اگر اعتبار برای پرداخت یارانه به این دامداران وجود دارد چرا بقیه نباید از آن بهره‌مند شوند؟

ایسنا

(جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها