سه شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۰۸۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

عقب افتادگی در بخش کشاورزی مشهود است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور با تهدیدهایی مواجه است، گفت: متاسفانه در بخش کشاورزی نقطه عطفی نداریم و عقب افتادگی این بخش بسیار مشهود است.

نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایران با شعار "احیای جایگاه کشاورزی در تولید ناخالص ملی" با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بهزاد قره یاضی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، دکتر کنت کوئین رئیس بنیاد جایزه جهانی غذا و شماری از مسئولان پیش از ظهر سه شنبه در محل موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در مرکز استان البرز- کرج آغاز شد.

محمود حجتی در این مراسم تامین منابع غذایی را از ابتدایی‌ترین وظایف دولت‌ها دانست و گفت: رفع فقر و گرسنگی مرهون تلاش صاحبان علم و فناوری در کشور است که می‌توانند با دستاوردهای خود در بخش کشاورزی و به کارگیری این دستاوردها، توسعه همه جانبه کشاورزی را رقم زنند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت کشاورزی و بهبود درآمد کشاورزان در سایه توسعه علم و به روزرسانی دانش آنهاست، ادامه داد: هرچقدر محیط کشاورزی را علمی‌تر کنیم، کشاورزی در کشور پایدارتر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات بخش کشاورزی کشور بهره وری بسیار پایین از عوامل تولید است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

کشاورزی پایدار در سایه کشاورزی علمی به دست می آید

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه محیط کشاورزی کشور با تهدیدهایی مواجه است، یادآور شد: باید تهدیدها تبدیل به فرصت شود و از سرمایه‌های انسانی، فناوری‌ها و دستاوردها استفاده درست و دقیق و در مسیر توسعه بخش کشاورزی استفاده شود.

حجتی گفت: امروز بحران کم‌آبی و بی‌آبی بخش کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است، هرچند که دولت توجه خاصی به رفع بحران کم آبی در بخش کشاورزی داشته، اما با این حال باز هم شاهد بروز برخی از مشکلات ناشی از این بحران در کشاورزی هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید از دستاوردهای علمی و ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را کرده و مسیر پر از مشکل بخش کشاورزی را هموارتر کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه منابعی که هم‌اکنون در اختیار دولت است، بسیار محدود است، اضافه کرد: دولت برای رفع بحران کم آبی در بخش کشاورزی 10 میلیون دلار در اختیار این بخش قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی نقطه عطفی نداریم، تاکید کرد: عقب‌افتادگی در بخش کشاورزی و به ویژه در بخش زراعی کشور بسیار مشهود است.

حجتی اعلام کرد: متاسفانه منابع زراعی در اختیار افرادی است که ما نتوانسته‌ایم از آنها حمایت کنیم و دست آنها را بگیریم.

وی این مهم را یکی از گلوگاه‌های اساسی و موانع مهم در مسیر پیشرفت بخش زراعی عنوان کرد.
(سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها