سه شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۰۲
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۵۰۸۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

خریداران نباید هزینه‌ای برای کارتن یا جعبه‌های میوه بپردازند

معاون نظارت و بازرسی میادین میوه و تره‌بار جنوب تهران از سربرگ دار شدن همه فاکتورهای میادین خبر داد و گفت: این کار در راستای ساماندهی بیشتر میادین و نظارت دقیق‌تر صورت گرفته است.

علیرضا کمالی اظهار کرد: از این پس فاکتورهای میادین به نام صاحب حجره صادر شده و سربرگ دار می‌شود ولی پیش از این اگر کسی حجره‌ای را در میدان اجاره می‌کرد مهر ویژه‌ای ساخته و برای فاکتورها از آن مهر استفاده می‌کرد.

وی افزود:‌با سربرگ دار شدن همه فاکتورهای میادین در صورت بروز تخلف کسی نمی تواند بگوید که حجره را اجاره داده و فاکتور برای او نیست،بنابراین پی‌گیری تخلف نیز راحت تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

کمالی درپاسخ به این سوال که در میوه‌های بسته بندی شده بخشی از وزن میوه به کارتن‌ها یا سبدهای بسته بندی تعلق دارد گفت: کارتن‌ها و سبدهای میوه معمولا کمتر از 400گرم وزن دارند و حتی اگر بیش از این میزان باشد از وزن خالص میوه کسر می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی میادین میوه و تره‌بار جنوب تهران با بیان اینکه در حال حاضر مصرف جعبه های چوبی در میوه ها به 10 تا 15درصد کاهش یافته افزود:‌ جعبه‌های چوبی معمولا حدود 2کیلو و 200گرم وزن دارند که خریدار باید قیمت میوه بدون جعبه را بپردازد.

وی گفت: برای کاهش میزان ضایعات میوه چیدمان آن‌ها در بسته بندی به دو ردیف کاهش یافته که با این کار به راحتی می‌توان سالم بودن میوه را تشخیص داد.

ایسنا

(سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها