دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۰۷۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
سیف در برنامه پایش :

نظر سیف درباره مسعود مدلل، بابک زنجانی، خاوری و ....

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تمام بانک‌های دولتی زیان‌رسان هستند، نظرش در مورد مسعود مدلل، بابک زنجانی، خاوری، جمشید بسم‌الله و فاضل خداداد را در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد.

ولی‌اله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی شب گذشته با حضور در برنامه پایش اقدامات یک ساله کل بانک مرکزی را تشریح کرد. وی گفت :  یکی از مشکلات بانکداری در ایران که نتوانسته خود را با مدل‌های روز تطبیق دهد، دولتی بودن بانک‌ها است. همواره از نظام بانکی انتظار بوده که از تولید حمایت کند و فعالان بانک‌های خصوصی گلایه دارند که تحت فشار بخش‌های دولتی و تکلیفی قرار گرفته‌اند.

ولی اله سیف

در پایان مرتضی حیدری مجری برنامه از رئیس کل بانک مرکزی خواست تا احساس و نظرش را در مورد کلماتی بیان کند ، وی گفت :



مرکز مبادلات ارزی: جایی که می تواند عرضه و تقاضای ارز را به صورت مناسب با هم مواجهه بدهد و با رعایت نوبت نیاز متقاضیان ارز را تامین کند.



گیتی پسند: یک موسسه ای است که خارج از ضوابط بانک مرکزی منابعی را از مردم جمع آوری کرد اما شنیده های من می گوید که جای دوری نبرده و الآن متوجه اشتباه خودشان شدند و سعی دارند آن را حل کنند و امیدواریم که این مشکل را حل کرده و برطرف کنند.



پیمان پولی دوجانبه: یک کار بسیار مثبت است و چیز جدیدی نیست و بانک مرکزی این کار را در گذشته انجام داده است و اکنون هم انجام می دهد.یک شخصی مصاحبه ای کرده بود و بعضی از مصاحبه این امر را تلقی می کردند که یک کار جدید است و بانک مرکزی دارد از آن غفلت می کند در صورتی که این گونه نیست و هیچ غفلتی نشده و کار در حال انجام است. الان با روسیه این کار را انجام می دهیم. در گذشته کشورهای بلوک شرق این قرارداد را با بانک مرکزی ایران داشتند.



تاجر پول: بیشتر به یاد پول شویی می افتم.



تولید ملی: یک فعالیتی است که اقتدار اقتصادی کشور را می سازد و لذا همه باید تلاش کنیم از افزایش آن حمایت کنیم.



محمود رضا خاوری: همکار سابقی که در مسیر غلطی گام برداشت و کار بسیار بدتری هم انجام داد که گذاشت و رفت و من مطمئنم که حتما باید پاسخگو باشد و یک زمانی باید در مرجع قضایی کشور کارهایش بررسی شود.



عبدالناصر همتی: جانشین حقیر در بانک ملی است و واقعیت این است که یکی از مدیران موفق ماست و تلاش داره میکنه و مشکلات بانک ملی کم نیست و با تمام امکان سعی می کند آنجا را یک بانک منضبط کند و انضباط را به بانک برگرداند. واقعه سه هزار میلیارد تومان لطمه بزرگی به بانک های ما زد یکی از بانک هایی که لطمه خورد بانک ملی بود و برگرداندن شرایط عادی کمی سخت است و الحمدالله وی داره تلاش می کنه که این کار را انجام دهد.



علی طیب نیا: همکار خیلی خوب من در دولت و واقعا یکی از ویژگی های مثبت تیم اقتصادی دولت است.



محمود بهمنی: همکار سابق من در بانک ملی و سلف من در بانک مرکزی. تلاش هایی کرده ولی شرایط دوره قبل به گونه ای بوده که نمی توانسته از آن به خوبی نتیجه بگیرد.



احمد توکلی: یکی از نمایندگان دلسوز و متدین ولی منطق هایی را که باهاش مطرح می شود ذهنش را خیلی دیر عوض می کند من ارادت دارم به تدین ایشان ولی از ایشان انتظار دارم توضیحات را گوش کنند و وقتی که این توضیحات قانع کننده هستند آنها را بپذیرد.



مسعود مدلل : یک تاجر وارد کننده کالای اساسی در کشور است. ایشان در گذشته روششان این بود که کشتی ها را در اسکله می آوردند و آنجا تامین ارز می شد و بر همان اساس در اوایل دولت یازدهم وضع شد بدون اینکه هیچ وجهی به آن پرداخت شود هنوزم پرداخت نشده می دانید این 650 میلیون یورویی که رانت گفته می شود در حالی که نه ماه از آن گذشته و قرار شد چهار ماهه تسویه شود هنوز تسویه نشده است چون نوع ارزی که می خواسته در آن زمان نبوده و هنوز هم منتظر آن بوده هنوز مهیا نشده و ارز مبادله ای که آن زمان به وی می دادند و 2450 تومان بود الان شده 2650 تومان ولی هنوزم پولش رو نگرفته و در آینده که قرار است با قیمت خاصی بگیرد ریسکی است که خودش پذیرفته است.



ستار عبدالهی: با افخمی رئیس کل بانک صنعت معدن و تجارت صحبت کردم و خواهش کردم پرونده را از ابتدا ریشه یابی کنند چون نمونه ای است از رفتار نظام بانکی است و نتیجه اش اعلام می شود.



حمید پورمحمدی: آدمی است که بسیار متدین و زحمت کش و از مدیران خیلی خوب بانک مرکزی است. در زمان هایی ابهاماتی ایجاد شد ولی بعد شفاف سازی شد و معلوم شد که نقش بسیار مثبتی در سامان دهی بازار پولی در زمان خودش داشته است. اما این نقش مثبت خیلی بیان نشده است.



بابک زنجانی: یک انسانی است که نمی توانسته اینقدر پیچیده و به تنهایی عمل کند و واقعا تعجب می کنم که دو میلیارد و 600 میلیون دلار در اختیار ایشان بدون هیچ تجربه ای و چطور به این آدمی اعتماد شده و این امکانات در اختیارش قرار داده شده و چطور به راحتی همه را گول زده است. با قاطعیت مرجع قضایی را داره پیگیری می کند. به ما گفته بودن که داره پول رو می فرسته به خارج از کشور ولی ما را تحت فشار قرار دادند تا تایید کنیم این پول وصول شده است. در ضمن ایشان اصلا در بانک مرکزی نبوده است و این حرف خیلی عجیبی است.



جمشید بسم اله: زمان آقای احمدی نژاد در بازار ارز فروشی روی چهار پایه می رفت و نرخ ارز اعلام می کرد و می گفتن این به جای بانک مرکزی نرخ ارز را اعلام می کرد.



فاضل خداداد: همان داستان 123 میلیارد بانک صادرات است که یکی از پرونده های بزرگ در آن زمان بود که منابع بانک صادرات برگشت و بانک صادرات هیچ گونه خسارتی را متحمل نشد.



برنامه پایش: برنامه خوبی بود و من از آن استفاده می کردم.

 

پایگاه اعتبار

(دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳) ۱۲:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها