دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۴۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۵۰۷۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تاکید بر نقش رایزنان بازرگانی در جمع فعالان اقتصادی استان هرمزگان

رایزنان بازرگانی، صنعتی، معدنی و تجاری ایران در پنجمین سفر استانی خود به استان هرمزگان رفتند و ضمن دیدار با استاندار در جریان ظرفیت‌های صادراتی، وارداتی و تولیدات این استان قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، رایزنان کشورمان نخست در جلسه کارگروه صادرات استان هرمزگان که با حضور مسوولان استان، روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و فعالین اقتصادی برگزار شد، شرکت کردند.

«رضا عباسقلی» مدیرکل امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت در این نشست گفت:‌از آنجا که سیاست دولت تدبیر و امید تاکید بر دیپلماسی تجاری است،‌ با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است تعداد رایزنان بازرگانی از 10 به 30 نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به سفر دوره‌ای رایزنان بازرگانی اظهار داشت:‌ بدون شک حضور رایزنان در استان‌ها و دیدار چهره به چهره با فعالان اقتصادی تاثیر مطلوبی در عملکرد آتی آنان در خارج از کشور خواهد داشت.

به گفته عباسقلی رویه حضور رایزنان در استان‌ها و آشنایی با پتانسیل‌های صادراتی نقاط مختلف کشور و شنیدن انتظارات فعالان اقتصادی رویه ای ضروری است که قبلا مورد غفلت واقع شده بود.

در ادامه این نشست «جاسم جادری» استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از حضور رایزنان بازرگانی در این منطقه از کشور اظهار داشت:‌ جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز امروز استان هرمزگان است و ما از رایزنان انتظار داریم فرصت‌های تجاری استان را به اطلاع فعالان اقتصادی کشورهای محل خدمت خود برسانند.

وی گفت:‌ استان هرمزگان یک ایران کوچک محسوب می‌شود که از چهار فصل برخوردار است و البته با برخی از کشورها قرارداد خواهرخواندگی دارد و ما به دنبال امضای قرارداد خواهرخواندگی با کشورهای دیگر از جمله چین، ترکیه، روسیه،  عمان و فیلیپین هستیم.

در این جلسه، همچنین به ظرفیت‌های بالای استان، موقعیت جغرافیایی هرمزگان، جایگاه استراتژیک آن در کنار تنگه هرمز، دسترسی به آبهای آزاد، وجود ذخایر عظیم نفت و گاز، صنایع کشتی سازی، جزایر ارزشمند قشم و هنگام و قدمت فعالیت‌های تجاری هرمزگان اشاره شد و فعالان اقتصادی در یک فضای تعاملی به بیان دیدگاه‌ها و انتظارات خود از رایزنان بازرگانی پرداختند.

رایزنان بازرگانی در طول سفر دو روزه خود به استان هرمزگان از بندر شهید رجایی، صنایع معدنی هرمزگان، تن ماهی بندرعباس، صنایع کشتی سازی و آلومینیوم و صنایع فولاد هرمزگان بازدید کردند.

(دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳) ۰۸:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها