دوشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۸:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۷۷۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برداشت شبانه از حساب بانک‌ها را جبران می‌کنیم

رئیس کل بانک مرکزی اقدام این بانک در گذشته در برداشت شبانه از حساب بانک ها را عجیب توصیف کرد و گفت: در بسته سیاست‌های بانک مرکزی این کار بانک مرکزی در قبال بانک‌ها را جبران می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی اقدام این بانک در گذشته در برداشت شبانه از حساب بانک ها را عجیب توصیف کرد و گفت: در بسته سیاست‌های بانک مرکزی این کار بانک مرکزی در قبال بانک‌ها را جبران می‌کنیم. ولی الله سیف شب گذشته در برنامه زنده پایش از شبکه یک سیما در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد برداشت شبانه بانک مرکزی از حساب بانک‌ها و نحوه جبران آن گفت: این اقدام از کارهای عجیب بانک مرکزی در دوره دولت گذشته بود که این بانک تصمیم گرفت به صورت شبانه و در آخرین روز سال دست در جیب بانکها کند.

رئیس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه هیچ منطقی برای انجام این کار وجود ندارد، در مورد راهکارهای جبران این اقدام تصریح کرد: یکی ار راه های این است که برای برگرداندن این پول باید این بدهی را به حساب دولت بگذاریم و به هر حال در بسته سیاست های بانک مرکزی این برداشت شبانه جبران خواهد شد اما این به معنای آن نیست که بانکها خلافی در این ارتباط با مابه التفاوت ارزی انجام نداده اند.

وی حجم نقدینگی کشور را 615 هزار میلیارد تومان و مانده تسهیلات نظام بانکی را 485 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

مهر

(دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳) ۰۸:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها