یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۰۷۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف لیموترش را از یاد نبرید

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: لیموترش منبع غنی از ویتامین C است و دیابتی‌ها نباید مصرف این منبع غنی را فراموش کنند.

نسرین یادگاری ، با تأکید بر مصرف لیموترش به صورت تازه گفت: در افرادی که مبتلا به فشار خون هستند با مصرف لیموترش به جهت مزه ترش، اسیدسیتریک و املاح سدیم، منیزیم و پتاسیم موجود در آن، فشار خون کاهش می‌یابد و آنتی‌اکسیدان موجود در آن باعث باز شدن جداره رگ‌ها و نهایتاً فعال شدن ماهیچه‌های عروق بدن و کاهش فشار خون می‌شود.

وی افزود: بهترین حالت مصرف لیموترش مصرف به شکل تازه است و مصرف آن به جهت این‌که منبع غنی‌ فیبر و آنتی‌اکسیدان است برای هیچ گروه سنی ممنوعیتی ندارد.

این کارشناس تغذیه با تأکید بر این‌که در مصرف لیموترش نباید صرفاً به مصرف آب آن اکتفا کرد، افزود: فیبر موجود در آب میوه فیبر محلول است اما، پرزهای این میوه علاوه بر ویتامین C و آنتی‌اکسیدان باعث رسیدن فیبر نامحلول به بدن می‌شوند.

وی تصریح کرد: لیموترش مبنع مناسبی برای بیماران دیابتی است و از بروز سرطان و هم‌چنین انواع سکته جلوگیری می‌کند. در فصل گرما می‌توان آن را در کنار آب مصرف کرد، چراکه عطش روزانه را کاهش می‌دهد و به افزایش زمان ماندگاری آب در بدن کمک شایانی می‌کند.

لیمو ترش  


یادگاری با اشاره به لزوم بریدن لیموترش با چاقوی تیز عنوان کرد: استفاده از چاقوی کند در بریدن لیمو منجر به از بین رفتن ویتامین C موجود در این میوه می‌شود و هم‌چنین در نگهداری آن باید مواردی همچون نگهداری با نایلون در یخچال مورد نظر قرار گیرد چراکه واکنش آن با هوای درون یخچال، ویتامین C موجود در لیمو را کاهش می‌دهد.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان با بیان این‌که در استان مرکزی سرانه مصرف میوه به ثبت می‌رسد و مصرف لیمو نیز به عنوان یک نوع میوه از این قاعده مستثنی نیست، اضافه کرد: متأسفانه به صورت کلی سرانه مصرف میوه در کشور پایین است و استان مرکزی نیز نسبت به میانگین کشور، سرانه مصرفی کمی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که مصرف میوه در استان مرکزی از حداقل مصرف روزانه که دو واحد میوه است کمتر است گفت: به همین دلیل است که آمار بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها در جامعه بالاست.

ایسنا

(یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها