شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۰۷۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

با خرید تضمینی خرما مخالفیم

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد دولت درباره خرید تضمینی خرما، گفت: بنده با خرید تضمینی خرما مخالفت کرده و گفتم که این امر به صلاح نیست و باید خرید تواقفی انجام شود.

فرج الله عارفی با اعلام این خبر اظهار کرد: قیمت تمام شده هر کیلو خرما به طور میانگین 2500 تومان است و قیمت فروش این محصول باید حداقل دو برابر این عدد باشد.

وی افزود: اما نابسامانی در جمع آوری و به دلیل اینکه اکثریت تولیدکنندگان خرده پا هستند، امسال تمام محصول خرما خریداری نشد و کشاورزان بدهکار ماندند.

عارفی تصریح کرد: کشاورزان بدهکار به بانک برای جلوگیری از مصادره املاکشان، خرما را به دلال‌ها با یک سوم قیمت تمام شده می فروشند.

وی بیان کرد: این مسئله را به مرکز کشور اعلام کرده و خواسته‌ایم که اقدامات لازم هرچه زودتر در این زمینه انجام شود.

عارفی با اشاره به پیشنهاد دولت بر خرید تضمینی خرما، گفت: بنده با خرید تضمینی خرما مخالفت کرده و گفتم که این امر به صلاح نیست و باید خرید تواقفی انجام شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر با این مسئله موافقت شده و وضعیت بهبود پیدا کرده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی افزود: دولت باید در زمینه سرمایه در گردش کشاورزان برای بسته بندی خرما کمک کند که مجبور نباشند محصولشان را به سلف‌خرهای بیرون بفروشند و متضرر شوند.

عارفی تصریح کرد: محصول خرما خریدار دارد اما به دلیل عدم امکان بسته بندی مناسب، کشاورزان دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: از چند ماه گذشته مشکل محصول خرما را بیان کرده ایم و در حال حاضر اقدام و بخشی از مشکل حل شده که از دولت تشکر می کنیم.

عارفی در ادامه گفت: زمینه بسیار مناسبی برای صادرات خرما وجود دارد و خرما دارای کیفیت بالایی است و اگر سرمایه در گردش در اختیار کشاورزان قرار گیرد، می توانیم کار صادرات را انجام دهیم.

ایسنا

(شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۱:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها