شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۵۰۷۱۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

برنج های خارجی در حال نفوذ به کارخانه های شالیکوبی مازندران است

رییس اتحادیه شالیکوبی داران استان مازندران با بیان اینکه رسانه ملی بطور بی رویه از برنج خارجی تبلیغ می کند،گفت: برنج های خارجی در حال نفوذ به کارخانه های شالیکوبی ما هستند و از آنجا با برنج داخلی مخلوط می شوند.

ˈسید تقی جعفریان ˈ در مراسم افتتاح کارخانه شالیکوبی در بابل که حجت الاسلام و المسلمین ˈمصطفی پورمحمدی ˈ وزیر دادگستری نیز حضور داشت ، افزود: با وجود این همه تبلیغات چگونه می توانیم از تولید داخلی حرف بزنیم .

وی اظهار داشت : برنج خارجی به حدی در کشور فراوان یافت می شود که آن را با برنج های داخلی مخلوط و به مردم عرضه می کنند.



* در صورت عدم توجه به کشت برنج مزارع بسرعت به باغات و ویلاها تبدیل می شوند



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت : هزینه تولید برنج در استانهای شمالی بسیار بالاست و قیمت فعلی آن برای کشاورزان به صرفه نیست .

حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی اکبر ناصری ˈ با بیان اینکه بازار به کلی اشباع شده است ،از دولت درخواست کرد تا یک ماه قبل از تولید و یک ماه بعد از برداشت محصول برنج مانع واردات برنج خارجی به کشورشود.

وی با بیان اینکه یارانه تولید برای پردرآمدها باید حذف شود،تصریح کرد: در کشور ژاپن دولت پنج برابر قیمت واقعی برنج این محصول را از کشاورز می خرد تا تولید ملی از بین نرود .

ناصری ادامه داد: از دولت خواستاریم تا پرداخت یارانه تولید به کشاورزانی که محصولات ملی تولید می کنند به طور جدی پیگیری کند.

ایرنا

(شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها