شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۰۷۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود

نوروزی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی نقش مهمی در ایجاد استقلال پایدار و مولد دارد و کمک می کند تا تغییر کاربری و مهاجرت از روستا به شهر کاهش پیدا کند.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای کشاورزان و کشاورزی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی فرصتی بسیار خوب کشاورزی برای رونق و توسعه آن است که باید هزینه‌های کاشت، داشت، برداشت و همچنین قیمت‌گذاری‌ها محاسبه شود تا برای کشاورزی مقرون به صرفه باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با امتیازاتی که برای اقتصاد ما به همراه دارد فواید بسیاری برای کشاورزی ما نیز خواهد داشت همچنین کمک می‌کند تا به جای تکیه بر نفت، اقتصادی مبتنی بر اقتصاد کشاورزی داشته باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باعث رونق کشاورزی خواهد شد و نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار که از دغدغه‌های اصلی مسئولین در دوره‌های مختلف است دارد.

نوروزی در این خصوص ادامه داد: در شرایط رکود اقتصادی اگر کشاورز ما شرایط مطلوب داشته باشد چرخه‌ی اقتصادی ما به خوبی اداره خواهد شد که در این زمینه برنامه و اهداف باید عملی شود تا شاهد تحول اقتصادی بر پایه اقتصاد کشاورزی باشیم.

نوروزی با بیان اینکه با حمایت از تولید رشد قابل توجهی امسال در تولید گندم و ؟ کلزا داشتیم گفت: اگر از تولید حمایت بیشتر صورت بگیرد قطعا در دیگر بخش‌های کشاورزی نیز افزایش تولید خواهیم داشت که به نفع اقتصاد ملی ما خواهد بود و با خرید تضمینی محصولات کشاورزی تغییر کاربری و مهاجرت از روستا به شهر کاهش پیدا می‌کند و کشاورز هم سعی می‌کند با مکانیزه کردن صنایع خود در کیفیت محصول تغییراتی ایجاد کند.

وی در پایان گفت: با خرید تضمینی محصولات بهره‌وری بالا می‌رود و زمانی که قدرت کشاورز افزایش پیدا کند و ما نیز محصول را با قیمت واقعی از کشاورز خریداری کنیم تحولی نظام کشاورزی بوجود می‌آید که قطعا در اقتصاد تاثیر گذار است.  

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳) ۱۰:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها