جمعه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۴۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۵۰۷۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

میانگین جوجه ریزی ماهیانه 93 میلیون قطعه است

دارابی گفت: میانگین جوجه ریزی درکشور ماهیانه به 93 میلیون قطعه می رسد که طی دو ماه اخیر این جوجه ریزی به 100 میلیون قطعه افزایش یافته است.

همایون دارابی  اظهار داشت: سخنان دبیر انجمن جوجه ریزی کشور در خصوص کاهش میزان جوجه ریزی برای فشار به دولت جهت افزایش قیمت مرغ گوشتی کذب محض است.


وی در ادامه افزود: طی ماه‌های آتی دو موضوع سرعت بخشیدن صادرات مرغ به کشورمان و همچنین ورود به بازار روسیه را دردستورکارخودقرار داده‌ایم زیرا باتأمین نیاز داخلی با مازاد تولید رو به رو شده‌ایم.


دارابی بااشاره به افزایش خرید مرغ درشت از سوی مصرف کنندگان تصریح کرد: برای استفاده از مرغ استاندارد که وزن ایده‌آل آن به 1کیلو و 200 گرم تا 1 کیلو و 600 گرم می رسد باید فرهنگ سازی صورت بگیرد ولی آنچه اهمیت دارد این است که ذائقه‌ی مصرف کننده نیز فروش این محصول در بازار تأثیرگذار است.


دارابی با اشاره ثابت ماندن قیمت مرغ در ماه‌های اخیر اضافه کرد: درحال حاضر قیمت مرغ کیلویی 7 هزار و 150 تومان است که به دلیل پیشی گرفتن عرضه برتقاضا پایین تراز این قیمت نیز درمیادین میوه و تره بار توزیع و عرضه می‌شود.


رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در پایان یادآور شد: قیمت نهاده‌ها در بازار به دلیل حجم واردات صورت گرفته و فصل تولید داخلی آن کاهش یافته به طوری که درحال حاضر قیمت سویای هندی از کیلویی 1800 به 1600 تومان رسیده است.

 باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها