جمعه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۸:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۶۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

پایانه و بورس قارچ در تهران احداث می‌شود

افشار گفت: طبق رایزنی‌ها و مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری صورت گرفته، قرار است زمینی در چیتگر برای احداث پایانه قارچ به منظور تولید و توزیع ایجاد شود.

محمدحسن افشار، رئیس انجمن قارچ اظهار داشت: طبق رایزنی‌ها و مذاکراتی که با وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری صورت گرفته قرار است زمینی در چیتگر برای احداث پایانه قارچ برای تولید و توزیع ایجاد شود و همچنین مذاکراتی که با شهرداری هم انجام شد، بورس قارچ در منطقه‌ آزادی تهران برای تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان که بعد از  یک سال به دلیل کرایه‌ بالای غرفه‌ها تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
 
وی در ادامه افزود: رایزنی‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی در حال انجام است که از طریق جایزه‌ صادراتی بخشی از هزینه‌ صادرکنندگان از این طریق حل شود.

رئیس انجمن با اشاره به نقش تعاون در جهت فروش این محصول تصریح کرد: عده‌ای از قارچ‌کاران در حال پیگیری و ایجاد تعاونی هستند.

افشار با اشاره به فروش مویرگی قارچ نیز گفت: ما این طرح فراخوان را به روزنامه کشور دادیم تا افرادی که بخواهند سرمایه‌گذاری کنند در این طرح شرکت داشته باشند.

وی در خصوص میزان تولید قارچ و صادرات آن به خارج از کشور اضافه کرد: ما در سال گذشته 120 هزار تن تولید داشته‌ایم که به دلیل تورم این صادرات به اروپا به صرفه‌ نبوده و اکنون به کشورهای همجوار یعنی عراق، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و ارمنستان صورت می‌گیرد.
 
افشار با اشاره به اینکه 30 درصد مازاد تولید به خارج صادر شود گفت: هرچه زودتر باید این کار صورت بگیرد تا تولیدکنندگان به زمین نخورند.  
 
*واحدهای تولیدی تعطیل شده قارچ به 106 مرکز رسید  

افشار گفت: ما در حال حاضر با توجه به آمار وزارت جهاد کشاورزی 470 مرکز تولید قارچ در کشور داریم که 105 واحد آن تعطیل شده‌اند.

زیرا ما از 5 اسفند سال گذشته تا مرداد سال جاري با بحران تعطیلی واحدها رو‌به‌رو بوده ایم.

وی در پایان یادآور شد: گرانی قارچ به خاطر واحدهای تولیدی 4000 تا 5600 تومان رسیده است که اگر حمایت‌های دولتی صورت بگیرد قیمت قارچ کاهش و میزان تولید افزایش خواهد یافت.

 باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۸:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها