چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۶۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تحریم‌های غذایی روسیه علیه آمریکا و اتحادیه اروپا نتیجه داد

راشا تودی اعلام کرد: تعدادی از کشورهای اروپایی از سازمان تجارت جهانی خواسته‌اند که تحریم‌ روسیه برای واردات محصولات غذایی و میوه از آمریکا و کشورهای اروپایی را بررسی کند.

به نقل از راشا تودی، وزیر اقتصاد لهستان‌، از اتحادیه اروپا خواسته است که به صورت رسمی به سازمان تجارت جهانی شکایت کند تا  تحریم واردات میوه و مواد غذایی از کشورهای اروپایی و آمریکا از سوی روسیه را بررسی کند.

در پی تحریم‌های آمریکا و اروپا، روسیه  هم به مدت یکسال واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از این کشورها را ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دیگر  شورهای عضو اتحادیه اروپا هم که  در لیست ممنوعیت وارداتی روسیه قرار گرفته‌اند درخواست مشابهی را در بروکسل تنظیم کردند.

روز دوشنبه اتحادیه اروپا گفت: باید 125 میلیون یورو در یک کمک استثنایی به بحران تجارت بوجود آمده کمک  کرد.

اسپانیا که یکی از مهمترین  صادرکنندگان پرتقال به روسیه است برآورد کرده است که 337 میلیون یورو به دلیل عدم حضور محصولاتشان در بازارهای روسیه خسارت می‌بیند و ایتالیا هم این خسارت را یک میلیارد دلار از دست می‌دهد.

از زمان آغاز درگیری بین جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و دولت اوکراین، کشورهای غربی یک رشته تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه روسیه و برخی مقامات و شهروندان متنفذ آن کشور به اجرا گذاشته‌اند هر چند در مورد تشدید تحریم بین کشورهای اروپایی اختلاف نظرهایی وجود داشت این تحریم‌ها با سقوط هواپیمای مالزیایی در منطقه اوکراین که از سوی غربی‌ها اعلام شد کار جدایی طلبان طرفدار روسیه بوده شدت یافت.

لهستان به همراه سایر کشورها از جمله یونان تلاش کرده است که صادرات خودرا به روسیه از طریق بلا روس افزایش دهد.

فارس

(چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها