چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۰۶۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

خطر پرخوری را جدی بگیرید

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بهترین روش در جلوگیری از پرخوری، یادداشت میزان موادغذایی مصرف شده در طول شبانه روز و همچنین نوشتن میزان کالری مواد مصرف شده است که این روش خود زنگ خطری برای جلوگیری از خطر پرخوری شود.

" آرزو کاوه ای "با بیان روش‌های جلوگیری از پرخوری، اظهارکرد: یادداشت مواد غذایی مصرف شده و نوشتن میزان کالری آن ها، منظم کردن وعده های غذایی، استفاده از مواد غذایی کم کالری مثل سبزیجات، کوچک کردن سایز غذاها توسط ظروف کوچک، شناختن کامل مواد غذایی و میزان کالری هر یک از آنها از جمله روش‌های جلوگیری از پرخوری هستند.

وی علل پرخوری را در برخی افراد عصبی بودن و در برخی دیگر عادت به پرخوری عنوان کرد و افزود: پرخوری عصبی بیشتر در افرادی ایجاد می شود که بر روی اغذیه خود کنترل ندارند. این‌گونه افراد برای درمان باید به پزشک مراجعه کنند، همچنین پرخوری از روی عادت، در اثر بزرگ شدن حجم معده ایجاد می شود.

کاوه ای ادامه داد: پیغام گرسنگی در افراد از طریق مغز به سیستم های دیگر بدن فرستاده می شود. اگر مرکز گرسنگی و مرکز سیری در مغز افراد دچار اختلال شود، افراد بر روی عمل خوردن کنترلی نخواهند داشت و دچار پرخوری می شوند.

وی چاقی و اضافه وزن را از مهمترین عوارض پرخوری دانست و خاطرنشان کرد: چاقی و اضافه وزن زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها همچون بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش خون و دیابت است.

ایسنا

(چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها