سه شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۴
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۰۶۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

پاسخ سازمان استاندارد به شایعه استفاده از آب چاه در آب‌های معدنی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران به شایعه استفاده از آب چاه در آب‌های معدنی موجود در بازار پاسخ داد.

فریدون بلغاری  درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر غیراستاندارد بودن برخی آب معدنی های تولید داخل اظهار کرد: ما در سالهای گذشته بارها از بازار آب معدنی نمونه برداری کرده و این نمونه ها را بررسی کردیم اما هیچ وقت به موردی از آلوده بودن آب معدنی های تولید داخل نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه هم استاندارد آب معدنی و هم استاندارد آب آشامیدنی اجباری است، افزود: تاکنون موردی از تولیدات داخلی آب معدنی که مشکل میکروبی یا آلودگی داشته باشند کشف نکرده ایم.

این مقام مسئول همچنین گفت: متاسفانه بعضا شاهد این هستیم که در مغازه ها آب معدنی به صورت مستقیم زیر نور خورشید نگهداری می شود که این کار خطرناک بوده و ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد اما شیوه نگهداری در نظام توزیع ارتباطی با تولیدکنندگان ندارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر نظام توزیع مواد غذایی در کشور گفت: بیشترین وظیفه در این زمینه متوجه وزارت بهداشت است که باید به ویژه در مورد مواد غذایی و به خصوص در فصول گرم میزان نظارتها بر واحدهای صنفی از یک سو و واحدهای توزیع و پخش مواد غذایی از سوی دیگر تشدید شود.

بلغاری همچنین خواستار دقت در اظهارنظر مسئولان در زمینه غیراستاندارد بودن محصولات غذایی شد و گفت: ممکن است برخی اظهارنظرها آسیب زیادی به صنایع بزند به همین دلیل باید با دقت کامل در این زمینه عمل شود.

وی با اشاره به اینکه باید بین آب معدنی و آشامیدنی تفکیک قائل شویم، گفت: در حال حاضر واحدهای تولید آب معدنی و آب آشامیدنی هم از سازمان ملی استاندارد و هم از سازمان غذا و دارو مجوز و پروانه های لازم را دریافت می کنند و تحت نظر دو سازمان کار می کنند. درباره این شائبه نیز که واحدهای تولید آب معدنی از آب چاه برای تولید محصول خود استفاده می‌کنند، بررسی‌هایی انجام شده اما تاکنون موردی کشف نشده است.

ایسنا

(سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها