سه شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۱
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۵۰۶۱۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

موازی کاری چلوکباب و چلوخورشی‌ها با رستوران‌داران!

رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس تهران و کشور تاکید کرد: بارها بحث موازی کاری اتحادیه رستوران داران با اتحادیه چلوکباب و چلوخورش را اعلام کردیم ولی هنوز تا به امروز به نتیجه نرسیده‌ایم.

سیدعلی اصغر میر ابراهیمی، رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس تهران و کشور اظهار کرد: متاسفانه برخی از صنوف به دلایلی از عناوین اتحادیه‌های دیگر برای خود استفاده می‌کنند که این کار خلاف قانون محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از فست فودی‌ها مثل برخی از شعب «بوف» نیز از عنوان رستوران برای خود استفاده می‌کنند بیان کرد: عنوان رستوران با کلاس‌تر بوده و طبیعی است به دلیل هزینه‌های جانبی بیشتری که رستوران‌ها دارند قیمت در آن‌ها کمی بیشتر از چلوکبابی‌ها است،بنابراین استفاده از عنوان رستوران در واحدهای فست فودی یا چلوکبابی‌ها برای بالا بردن قیمت غذا یا هر دلیل دیگری، کار غیرقانونی محسوب می شود.

رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس دربخشی از سخنان خود درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: همه رستوران ‌ها این مالیات را پرداخت می کنند و شاید انگشت‌شماری از رستوران‌ها آن را پرداخت نکنند.

میر ابراهیمی همچنین درباره ستاره دار شدن رستوران‌ها یادآور شد: به منظور افزایش سطح کیفی رستوران ها و ایجاد رقابت در بین آنها رتبه بندی رستوران‌ها با ارائه فهرستی که این صنف از خدماتشان(تنوع غذایی، نوع خدمات و سرویس و...) به مشتری ارائه می دهد محاسبه می شود.

وی با تاکید بر اینکه ستاره‌دار شدن رستوران‌ها در نظارت و کنترل کیفی آن‌ها نقش به‌سزایی دارد، از جمله شرایط ستاره‌دار شدن رستوران‌ها را دکوراسیون خوب، طراحی مطلوب، فضا، محیط مناسب و رعایت اصل مشتری‌مداری عنوان کرد.

گفتنی است؛ شهروندانی که در رابطه با قیمت یا نوع کیفیت غذا در رستوران‌ها اعتراض دارند می توانند شکایت خود را به شماره تلفکس 66950099 مطرح کنند تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

(سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها