دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۹
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۰۵۷۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

احداث کارخانه رب گوجه فرنگی در جویبار

مدیرکل تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه در مازندران کارخانه‌ی رب گوجه‌فرنگی وجود ندارد، گفت: با توجه به فراوانی این محصول در حاشیه‌ی شهرستان جویبار برای احداث این کارخانه زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع در این شهرستان خریداری شده است.

«یوسف ادیب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، با بیان اینکه شبکه‌ی تعاون روستایی بخش مهمی از بدنه‌ی جهاد کشاورزی است و قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های کشاورزی را تحت پوشش دارد، گفت: 183 تعاونی روستایی و کشاورزی اعم از دامداران، مرغداران، زنبورداران، تولید و نظام صنفی و تشکل‌های کشاورزی تحت پوشش تعاون روستایی مازندران قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تفاهمنامه‌ای که میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است، خرید محصولات کشاورزی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در این راستا شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور جزء شرکت‌های وابسته جهاد کشاورزی شده است.

ادیب افزود: با توجه به اینکه گندم، برنج و مرکبات از محصولات استراتژیک مازندران بشمار می‌روند، خرید تضمینی این محصولات به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است در صورتی که تعاون روستایی کشور بزرگترین سازوکار را برای خرید محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه در راستای خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا و حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان، محصول تولیدی از سوی شبکه تعاون روستایی توسط مراکز خرید در شهرستان‌ها خریداری شده است به ایسنا گفت: تاکنون بخشنامه‌ای جهت خرید تضمینی برنج پرمحصول اعلام نشده است و در صورت اعلام، خرید برنج پرمحصول از سوی تعاون روستایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باتوجه به امکاناتی که در شبکه‌ی تعاون روستایی وجود دارد هیچ مشکلی برای خرید تضمینی سویا در استان وجود ندارد، تصریح کرد: کوششمان در تعاونی روستایی بر این است که از همه‌ی امکانات برای تنظیم بازار استفاده کنیم تا کشاورزان محصولات خود را به واسطه‌ها و دلالان نفروشند.

مدیر تعاون روستایی مازندران با اشاره به اینکه شبکه‌ی تعاون روستایی در استان نسبت به تولید بذر گندم، سویا، برنج و جو اقدام کرده و در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، گفت: تولید 50 تا 60 درصد این بذور از شبکه‌ی تعاون روستایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در سال زراعی 93-94، 2000 تن بذر گندم از ارقام مختلف با اعتبار 25 میلیارد ریال، تولید 100 تن بذر جو با اعتبار یک میلیارد ریال هم‌چنین 80 تن بذر شالی با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به‌گفته‌ی ادیب، امسال برای خرید تضمینی مرکبات با مباشرین قرارداد منعقد شده تا از باغداران با قیمت توافقی خریداری شود.

مدیر تعاون روستایی مازندران، ایجاد کارخانجات فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی متناسب با محصول تولیدی هر شهرستان را از برنامه‌های آینده‌ی تعاون روستایی در مازندران دانست و گفت: در صددیم محصولات کشاورزی را که خریداری می‌کنیم با فرآوری و بسته‌بندی مناسب به فروش برسانیم.

وی با بیان اینکه در مازندران کارخانه‌ی رب گوجه‌فرنگی وجود ندارد، افزود: با توجه به فراوانی این محصول در حاشیه‌ی شهرستان جویبار برای احداث این کارخانه زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع در این شهرستان خریداری شده است.

ادیب یادآور شد: می‌کوشیم با ارائه‌ی تسهیلات، کارخانه‌ی صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی را در شهرستان قائم‌شهر احداث و راه‌اندازی کنیم.
(دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها