دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۷
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۵۰۵۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

تولید چای آلوده در هند

«صلح سبز» اعلام کرد: برخی برندهای چای تولید شده در هند آلوده به آفت کش‌های خطرناک هستند.

صلح سبز هشدار داد: برخی برندهای چای تولید این کشور که برای مصارف داخلی یا صادرات تهیه شده‌اند به آفت کش‌های خطرناک و برخی آفت کش‌هایی که مصرف آنها در کشت چای تایید نشده، آلوده هستند.

بنابر اعلام این سازمان، از بین 49 نمونه از برندهای بسته‌بندی شده چای 46 نمونه آلوده به آفت کش‌ها هستند. این نمونه‌ها حدفاصل ژوئن 2013 میلادی تا ماه مه 2014 میلادی از فروشگاه‌های مختلفی در بنگلور، کلکته، دهلی و بمبئی خریداری شده‌اند. این سازمان همچنین اعلام کرد که از مجموع 46 نمونه آلوده، 10 نمونه حاوی ترکیبی از 10 آفت کش یا بیشتر بوده‌اند. با این حال فعالان محیط زیست اذعان می‌کنند هنوز هیچ شواهدی مبنی بر سوء اثر این آفت کش‌ها بر سلامت انسان وجود ندارد.

«نیها سیگال»، یک فعال ارشد صلح سبز در هند می‌گوید: در حالی که اثرات سمی آفت کش‌ها به راحتی قابل تشخیص است اما به سختی می‌توان آن را با عوارض بلندمدت نظیر اثرات سوء روی غدد درون ریز و دستگاه تولیدمثل مرتبط دانست.

به نقل از تلگراف، صلح سبز اعلام کرد: نمونه‌های آلوده چای‌ها را به یک آزمایشگاه معتبر و مستقل فرستاده تا نسبت به وجود آفت کش‌ها مورد آزمایش قرار گیرند. نمونه‌های ارسالی از هشت کارخانه از مجموع 11 کارخانه حاکم بر بازار چای هندوستان هستند که در این بین برندهای مطرحی چون «یونیولیور» هندوستان و «توئینینگز» نیز به چشم می‌خورند. در بسیاری از این نمونه‌ها از آفت‌کش‌های تایید نشده و غیرمجاز استفاده شده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد 33 نمونه از 46 نمونه فوق، آلوده به آفت کش‌ «دِدِت» هستند که استفاده از این آفت کش از سال 1989 میلادی در جهان ممنوع شده است. 19 نمونه آلوده به «کلوثیانیدین» و 32 نمونه نیز آلوده به «دلتامترین» هستند. همچنین شش نمونه از این برنده‌های چای‌ نیز به قارچ‌کش «کاربندازیم» آلوده هستند.

ایسنا

(دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها