دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۴۰
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۵۰۵۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

حذف زعفران از سبد 35 درصد ایرانی‌ها

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، وجود رنگ‌های مصنوعی زعفران در بازار کشورمان را یکی از عوامل از دست دادن بازار صادرات دانست.

محمد اسماعیل‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر 35 تا 55 درصد مردم ایران، زعفران را به علت افزایش قیمت از سبد کالاهای مصرفی خود حذف کرده‌اند افزایش بی‌رویه قیمت زعفران را عامل اصلی کاهش صادرات این محصول در سال‌های اخیر دانست و افزود: تغییر نیاز مشتریان و وجود رنگ‌های مصنوعی زعفران در بازار کشورمان از دیگر علل این موضوع است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی همچنین به رسمیت شناختن تولید کننده، فروشنده و صادر کننده و داشتن نگاه مجموعه‌ای به آنها یکی از راه‌های برون رفت از این معضل است.

اسماعیل‌نیا با تأکید بر اینکه اصول اخلاقی باید در عرضه و فروش محصول زعفران رعایت شود، گفت: افزودن مواد ناخالص و ارائه زعفران تقلبی به مردم از عواملی بوده که با افزایش قیمت زعفران در بازار نمود پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: ایجاد استانداردهای داخلی و جلوگیری از فله‌فروشی، التزام فروشندگان به برچسب‌های استاندارد، تجهیز شهرستان‌های زیرکشت زعفران به آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، راه‌اندازی بازار بورس زعفران، حمایت از شرکت‌های پیشرو در بسته‌بندی این محصول و آموزش کشت ارگانیک به کشاورزان این محصول از جمله موارد سیاست‌های بازار داخلی برای سامان بخشیدن به محصول زعفران است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی از دست دادن بازارهای خارجی، ارائه قیمت یکسان و تشویق شرکت‌های صادر کننده برای تجهیز به تکنولوژی روز از جمله راهکارهای برون رفت از مشکلات کاهش صادرات به بازارهای خارجی است.

ایسنا

(دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها