یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۰۵۳۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

گوشت شترمرغ کلسترول کم و ارزش غذایی بالا دارد

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: گوشت ‌شترمرغ در مقایسه با گوشت مرغ و گاو، از کلسترول و چربی کمتری برخوردار است در حالی که پروتئینی در حد مطلوب، رنگی قرمز و طعمی شبیه گوشت گوساله دارد.

جاوید بهروزین افزود: نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین‌تر است.

وی تشریح کرد: اسیدهای چرب غیراشباع موجود در گوشت شترمرغ 30 درصد مجموع اسیدهای چرب را تشکیل می‌دهد که یکی از مزیت‌های این گوشت محسوب می‌شود.

بهروزین از تُرد بودن گوشت شترمرغ گفت و ادامه داد: گوشت شترمرغ به میزان بسیار چشمگیری تُرد بوده و از قابلیت هضم استثنائی برخوردار است، به طوری که 90 درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از گوشت ماهی در رتبه دوم قرار دارد، در صورتی که گوشت مرغ و گاو 87 درصد قابلیت هضم دارند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به گوشت شترمرغ به عنوان جایگزینی مناسب در مقایسه با سایر گوشت‌های قرمز، یادآور شد: گوشت شترمرغ با داشتن ارزش افزوده که منبع غنی پروتئین، انرژی و فاقد هرگونه چربی است در مقایسه با سایر گوشت‌های قرمز که چربی بالایی دارند، جایگزین مناسبی است.

وی افزود: ارزش افزوده پرورش شترمرغ که گوشت آن منبع غنی پروتئین و انرژی است، نباید نادیده گرفته شود.

بهروزین گوشت شترمرغ را از سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز دانست و تاکید کرد: گوشت شترمرغ که در گروه گوشت‌های قرمز طبقه‌بندی می‌شود، از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، طوری که می‌توان گفت یکی از كم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است.

ایسنا

(یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۰۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها