یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۷
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۵۰۵۳۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

بیانیه انجمن مدیریت کیفیت ایران در خصوص روغن پالم

باتوجه به اهمیت موضوع کیفیت در فراورده های غذایی به ویژه لبنیات و افزایش نگرانی در بین جامعه در خصوص وجود روعن پالم در فراورده های شیر و لبنیات پرچرب،بدینوسیله به منظور ابهام زدایی و رفع نگرانی آحاد جامعه نظرات کارشناسی انجمن مدیریت کیفیت ایران بشرح ذیل به اطلاع می رساند:

1- توصیه می گردد ادارات محترم نظارتی بحث ها و نقطه نظرات کارشناسی خویش را بر اساس نتایج حاصل از انجام آزمون های تخصصی صورت پذیرفته توسط مراکز آزمایشگاهی معتمد و ذیصلاح و پس از بررسی و تائید نهایی اعلام نموده و سپس شرایط اعمال قانون بر خاطیان را فراهم نمایند .

    2 -توصیه می گردد ادارات محترم نظارتی  از هر گونه اقدام و تصمیم گیری شتابزده پرهیز نموده  تا شرایط ترغیب مصرف کنندگان به لبنیات غیر پاستوریزه فراهم نگردد و همچنین به موازات پایش شرایط عملکردی صنایع لبنی شرایط نظارت و پایش عملکرد تولید کنندگان محصولات لبنی به روش سنتی نیز بصورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت احراز تخلف از سوی هر یک از تولید کنندگان شرایط اعمال قانون و معرفی خاطیان فراهم گردد.

3 -کارخانجات لبنی موظف  گردند که مطابق با ضوابط قانونی و استاندارد های ملی  تدوین و ابلاغ شده  عمل نموده و در صورت بروز هر گونه تخلفی ؛برخورد قانونی اعمال گردد .

4 - توصیه میگرددبه منظور پیشگیری از بروز هر گونه شبهات نسبت به نتایج ازمونهای به عمل امده بر روی نمونه های مورد ازمون بازرسی و ممیزی های مستمر از   آزمایشگاههای همکار نیز در دستور کار ادارات نظارتی قرار گیرد.

5-پیشنهاد میگردد که به منظور بررسی کارشناسی خصوصیات تغذیه ای و بهداشتی  انواع روغنهای مورد کاربرد در صنایع غذایی نسبت به تشکیل کارگروه تخصصی با همکاری ادارات نظارتی و قانونی و مراکز علمی و صنعتی اقدام گردد.

 

(یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها