یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۵۰۵۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

لایحه خروج از رکود، امروز در مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارایه لایحه خروج از رکود به مجلس در روز جاری خبر داد و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران جنگ اقتصادی راه انداخته‌اند، ضمن اینکه عبور از مشکلات و پیشرفت ایران به مدیریت جهادی و تلاش فوق العاده و همچنین ایجاد عزم ملی در میان همه مردم نیاز دارد.

 علی طیب نیا شب گذشته در دیدار با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شرایط برای اعمال سیاست‌های متفاوت با همکاری رسانه ها فراهم شده است، نقش رسانه ها و خبرنگاران را در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و شرایط اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اقتصاد ما در شرایط خطیر و بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: کسادی وضعیت مخاطره آمیزی را برای کشور فراهم آورده که این شرایط این از جنگ تحمیلی نیز سخت است. دشمنان کشور که در جنگ تحمیلی نتوانستند بر ما پیروز شوند. در حال حاضر یک جنگ اقتصادی تمام عیار بر علیه مردم تنظیم و بر ما تحمیل کردند.

این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: در یک سال گذشته دولت توفیق داشته که در شرایطی که کشور درگیر آن است، به دلیل همفکری مردم و تلاش و کوشش دستگاه ها و بخش خصوصی و در پرتو همکاری و همراهی رسانه ها و خبرنگاران موفق باشد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه توفیقات در برنامه های تدوین شده دولت منوط به همکاری و همراهی رسانه ها است، افزود: دولت برای خروج از شرایط رکودی که اقتصاد کشور درگیر آن است، با اعمال سیاست‌هایی که منجر به تشدید تورم نشود، لایحه یا مجموعه سیاست‌هایی را به تصویب رسانده و آن را امروز برای تصویب نهایی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند.

طیب نیا خاطرنشان کرد: تنظیم و تکمیل بسته خروج از کرد مستلزم همکاری رسانه ها است و دولت قصد دارد که اگر نقدی عالمانه و منصفانه نسبت به آن وجود دارد، در اعمال سیاست ها و برنامه های اجرایی بسته آنها را لحاظ کند.

وی با بیان اینکه بسته خروج از رکود بسته ای خام است و این قابلیت را دارد که به مرور تکمیل شود، گفت: دولت تصمیم گرفته بود که قبل از تنظیم لایحه، مجموعه سیاست های تدوین شده در آن را در معرض افکار عمومی قرار دهد تا با انعکاس مجموعه نقدها بسته بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، بسته سیاستی خروج از رکود اقتصادی یک بسته کامل و جامع نیست بلکه یک بسته بازی است که انتظار داریم با کمک نقدهای علمی و منطقی در ادامه تکمیل شود.

وی، موفقیت اجرای بسته را مستلزم توافق و همکاری سایر قوا دانست و گفت: همچنین بدون بحث و گفتگو و انتقاد زمینه های لازم برای اجرای آن فراهم نمی‌شود و برای رسیدن به یک درک مشترک درخواست همراهی داریم که رسانه ها نیز در آن بسیار موثرند. همچنین اگر دستگاه‌های حکومتی، مردم و بخش خصوصی نیز با دولت به صورت هماهنگ عمل نکنند، مجموعه این سیاست‌ها موثر نخواهد بود.

طیب نیا در ادامه اظهارداشت: مدیریت جهادی در شرایط امروزی کشور لازم است و باید همه با هم با همدلی و همگرایی برای عبور از شرایط امروز و خروج از وضعیت فعلی اقتصاد تلاش کنیم که امکان‌پذیر است، در آن صورت می توانیم در پیگیری سیاست‌ها موفق باشیم.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، موفقیت‌های اقتصادی پشتوانه سیاسی محکمی برای کشور است و درعرصه مبارزات سیاسی هم می توانیم موفق شویم و انتظار ما از کارشناسان و رسانه ها این است که با نقدهای علمی و صادقانه خود به ما کمک کنند و رهنود بدهند در آن صورت همه موفق خواهیم شد.

مهر

(یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها