شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۱۶
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۵۰۵۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

علت رسانه‌ای نکردن نام شرکت‌های لبنی متخلف

رئیس سازمان غذا و دارو از علت رسانه‌ای نشدن شرکت‌های متخلف لبنی و افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال خبر داد.

 رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو امروز 25 مرداد در حاشیه دومین اجلاس معاونین درمان، روسا و مدیران بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه مبنی براینکه چرا اسامی شرکت‌های لبنی متخلف استفاده کننده روغن پالم از طریق رسانه‌ها اعلام نمی‌شود، گفت: ممکن است یک شرکت معتبری بیش از 100 نوع محصول تولید کند که در یک یا چند محصول آن از روغن پالم استفاده کرده باشد و ما برای جریمه این شرکت اگر اسمش را رسانه‌ای کنیم، کل تولیدات این شرکت آسیب می‌بیند و از این نظر شرعی درست نیست.

وی ادامه داد: مطمئنا تخلفاتی که احراز شده باشد، طبق قانون با آنها برخورد می شود و به دستگاه قضا معرفی می شوند، در واقع مهم آن است که برای تخلف و جرم واقع شده جریمه متناسبی شوند.

دیناورند افزود: در بررسی محصولات بیش از 40 شرکت لبنی که به آنها مشکوک بوده‌ایم، تخلف هر کدام که احراز شود، برخورد لازم صورت می گیرد و پروانه ساخت آن محصول باطل می‌گردد.

وی با بیان اینکه مصرف روغن پالم مشکل جدی را در کوتاه مدت ایجاد نمی کند و مصرف بیش از اندازه آن توصیه نمی‌شود، عنوان کرد: برای وزارت بهداشت مهم این است که سرانه مصرف روغن پالم کاهش یابد و مصرف لبنیات مردم به دلیل این موضوع آسیب نبیند به همین دلیل به سرعت این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفین مجازات خواهند شد.

وی ادامه داد: نباید به خاطر این موضوع شیر و لبنیات از سفره مردم حذف شود بلکه باید سرانه مصرف شیر و لبنیات که در حال حاضر در کشور ما کم است، افزایش یابد اما با این حال باید مردم توجه کنند که شیر و لبنیات کم چرب مصرف کنند.

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها