دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۵۰۳۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هر روز چند تا میوه بخوریم؟

یکی از عادت های غذایی برزیلی ها، مصرف میوه به همراه صبحانه است. این عادت بسیار خوب است و ما هم تلاش می کنیم مروج آن در ایران باشیم.

انسان در طول روز به ویتامین ها نیاز دارد و برخی ویتامین ها نظیر ویتامین C، به جذب املاحی مثل آهن کمک می کنند بنابراین وقتی در وعده صبحانه، میوه های حاوی ویتامین C مصرف می کنیم، جذب آهن گیاهی موجود در نان هم افزایش می یابد...
صبحانه می تواند بهترین وعده و حتی اصلی ترین وعده باشد. خوردن میوه هایی مثل انبه که سرشار از ویتامین C و A است، در صبح ، ویتامین و قند بدن را در طول روز تامین می کند. از آنجا که این میوه بومی کشور ما نیست، بیشتر خوردن پرتقال را توصیه می کنیم. گوجه فرنگی نیز از نظر ویتامین مانند میوه هاست اما قند بالایی ندارد.

توصیه می شود بین ۳ تا ۶ واحد در روز میوه مصرف شود. افراد با شرایط نامناسب اقتصادی یا کسانی که به خوردن میوه علاقه چندانی ندارند، باید حداقل ۳ واحد میوه در روز بخورند اما برای کسانی که وضعیت اقتصادی خوبی دارند، مصرف ۵ تا ۶ واحد میوه توصیه می شود.

   میوه



این مقدار تقریبا برابر است با نیم کیلوگرم میوه در روز. البته این نیم کیلوگرم مختص میوه هایی است که آب زیادی ندارند مانند پرتقال، سیب، گلابی، انگور و... زیرا ۵ -۴ واحد طالبی، هندوانه و خربزه تقریبا معادل یک کیلوگرم میوه های دیگر است.

کودکان معمولا به دلیل کوچک بودن حجم معده بیش از ۲ واحد میوه در روز نمی خورند بنابراین می توان به آنها آب میوه داد. البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف بیش از اندازه میوه توصیه نمی شود زیرا میوه ها هم کالری بالایی دارند هم نسبت دریافت موادغذایی را به هم می ریزند. درست است که میوه ویتامین دارد ولی نباید جایگزین پروتئین ها شود.
بهترین زمان مصرف میوه غیر از وعده صبح، در صورتی که غذا سنگین نباشد، میان وعده است. در وعده صبحانه بهتر است حداقل ۳ گروه از وعده های اصلی غذایی مثل نان و غلات، میوه ها و لبنیات وجود داشته باشد.
برزیلی ها نان و میوه را دارند اما جای لبنیات و ماده ای مثل شیر یا پنیر در صبحانه شان خالی است که حتما در وعده های دیگر جبران می شود. فقط فراموش نکنید کره و خامه جزو چربی ها هستند و ماده لبنی محسوب نمی شوند.

 

گردآ
(دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها