دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۵۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۵۰۳۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

اتاق تهران چهارمین همایش سالانه صادرات غیرنفتی را برگزار می‌کند

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در نظر دارد در راستای ارائه مشاوره و همفکری با بخش دولتی، همایشی با عنوان «صادرات غیرنفتی» در ماه جاری برگزار کند.

به گفته ابراهیم بهادرانی، دبیرکل اتاق تهران، در این همایش سیاست¬ها، فرصت¬ها و استراتژی¬های صادرات غیرنفتی مطرح و از رهنمودها و تجارب صاحب‌نظران برای بهبود روش‌ها و افزایش کمی و کیفی صادرات غیرنفتی استفاده خواهد شد. دبیرکل اتاق تهران هم‌چنین تاکید کرد که نتایج منتج از این همایش یک روزه و گزارش کامل آن در اختیار نهادها و سازمان‌های دولتی قرار خواهد گرفت تا نسبت به رفع موانع و مشکلات پیش‌روی صادرات غیرنفتی با استفاده از راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی اقدام کنند. بهادرانی افزود: «از آنجا که حدود 20 تن از مسئولان ارشد دولتی در هیات نمایندگان اتاق تهران حضور دارند و تعداد دیگری نیز به این همایش دعوت خواهند شد به نوعی می‌توان این همایش را مشارکت بخش خصوصی با دولت برای بهبود وضعیت صادرات غیرنفتی به حساب آورد.»
دبیرکل اتاق تهران هم‌چنین تاکید کرد که این همایش نگاه ویژه‌ای نیز به اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی آن دارد چرا که در بند 10 سیاست‌ها به حمایت همه‌جانبه و هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده اشاره شده است. بهادرانی گفت: «در این سیاست‌ها تشریح شده است که از طریق تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم، گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت، تشویق سرمایه‌گذاری خارجی برای صادرات، برنامه‌ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید و تنوع‌بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورهای خارجی، استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری و ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات سهم ایران در بازارهای هدف گسترش یابد و پایدار شود و البته در این بین حرف اول را صادرات کالاهای غیرنفتی می‌زند چون اساس و پایه اقتصاد مقاومتی بر رهایی اتکای اقتصاد کشور بر نفت است.»

دبیرکل اتاق تهران هم‌چنین با اشاره به این که محورهای چهارمین همایش صادرات غیرنفتی اتاق تهران «سیاست‌های دولت» و «فرصت‌ها و استراتژی‌های صادرات» است، تاکید کرد که این همایش در نظر دارد نگاه ویژه‌ای به بسته خروج از رکود و بندهای مربوط به صادرات آن داشته باشد. او گفت: «با توجه به این که یکی از محرک‌های اصلی خروج از رکود در بسته پیشنهادی دولت «صادرات غیرنفتی» ذکر شده بخش خصوصی در این همایش قصد دارد تا روی این مساله متمرکز شود و چگونگی توسعه صادرات غیرنفتی را با تکیه بر عوامل مختلفی چون تحریک تقاضا، تحرک بخش‌های تولیدی کشور، تسهیل مقررات تجاری، درگیر کردن صنایع با مزیت رقابتی برتر را بررسی کند.

دبیرکل اتاق تهران هم‌چنین زمان این همایش را روز دوشنبه 27 مرداد ماه سال جاری اعلام کرد. به گفته وی این همایش از ساعت 8:30 صبح با حضور فعالان بخش خصوصی و مسئولان سازمان‌های مرتبط با بحث صادرات، در سالن کنفرانس خلیج فارس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.
(دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها