یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۵۰۱۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

واردات زیتون متوقف شود

فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه زیتون‎های وارداتی بی‌کیفیت هستند و تاثیر منفی در فروش زیتون داخل کشور دارند، توقف واردات زیتون به کشور را خواستار شد.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، گفت: در شهرستان طارم چهار واحد فرآوری و بسته‎بندی زیتون وجود دارد، اما زیتون طارم در رودبار به فروش می‌رود که دلیل آن ویترین‌بودن رودبار در فروش زیتون است که سابقه طولانی در این زمینه داشته و علاوه بر آن در مسیر جاده تهران به شمال است، بنابراین به ‌عنوان محل فروش زیتون در کشور شناخته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه باغ‎های زیتون رودبار به صورت سنتی فعالیت می‎کنند، بنابراین تولید عمده ندارند به گونه‎ای که می‎توان گفت 80 درصد زیتونی که در رودبار فروخته می‌شود، محصولات طارم است.

فرماندار شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در نظر داریم با توسعه صنعت بسته‎بندی در شهرستان وضعیت بهبود یابد به گونه‎ای که در کنار خانه هر کشاورز تولیدکننده کارگاهی ایجاد شود تا خود کشاورز بسته‎بندی و فرآوری را انجام دهد.

باقری خاطرنشان کرد: در فصل برداشت زیتون میزان فروش زیتون سبز و قیمت آن به دلیل بالا بودن عرضه پایین است و از سوی دیگر کشاورز مجبور به چیدن زیتون هستند و پس از سپری شدن فصل برداشت افزایش قیمت اتفاق می‎‎افتد که اگر فرآوری و نگهداری توسط خود کشاورزان انجام شود، فرد می‎تواند در زمان‎های مناسب محصول خود را بفروشد که در قدم بعدی بسته‎بندی‎های کوچک و شکیل در دستور کار قرار می‎گیرد.

وی اظهار کرد: در راستای تبلیغات زیتون طارم به ‌عنوان مقام اول تولیدکننده زیتون کشور سالانه جشنواره‎هایی برگزار می‌شود.

باقری تصریح‌کرد: متاسفانه واردات زیتون‏‎های بی‎کیفیت از کشورهایی مانند پاکستان و ترکیه بازار فروش زیتون طارم را خراب می‎کند و با توجه به اینکه تولید زیتون در کشور به اندازه کافی است از مسئولان درخواست داریم از ورود زیتون به کشور جلوگیری کنند، زیرا با اجرای سیاست‎هایی مانند توسعه باغات به منظور خودکفایی در تولید زیتون کشور، واردات زیتون آسیب‎های جدی به این حوزه وارد می‌کند.
(یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها