یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۵۰۱۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

پرتقال و سیب امسال به بورس می آید

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: طبق رایزنی هایی که با معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته، قرار است 17 محصول باغی در تابلو این سازمان عرضه و پرتقال و سیب نیز جزو پذیرش سال جاری در تابلو فرعی باشد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علی پناهی افزود: در حال ایجاد زمینه ورود این محصولات به بورس هستیم که این تابلوفرعی بدین گونه عمل می کند که محصولات زیر به صورت متوالی عرضه نمی شود و مانند تابلو اصلی کشف هم صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به ایجاد زمینه ورود سیب زمینی و پیاز برای ورود به تابلو بورس، تصریح کرد: ورود این محصولات از الزامات مادی 33 قانون بهره وری کشاورزی که پیاز اصفهان و سیب زمینی همدان به بورس بیاید منوط به این است که دولت اعتبار مورد نیاز را برای وزارتخانه ذیربط فراهم کند.

پناهی با اشاره به فراهم بودن زمینه صادرات تخم مرغ در بورس، افزود: چون در ماه رمضان قرار داشتیم رکود حاصل شد فعلا صادراتی در خصوص این محصول فراهم نشده است.

وی در پایان با اشاره به ایجاد زمینه برنج برای ورود به این سازمان، یادآور شد: تا زمانی که مالیات به صورت شفاف از سوی واردکنندگان این محصول در قالب مکانیزم های داخلی دریافت شود ما شاهد افزایش حجم غرفه های برنج بر روی تابلو بورس خواهیم بود.

ایرنا

(یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها