چهارشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۵۱
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۵۰۰۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

خرماهای سال گذشته همچنان در سردخانه‌ها مانده‌اند/ "قیمت خرما" باید بازنگری شود

امیری کهنوج گفت: به علت قیمت پایینی که خرما دارد، این محصول از سال گذشته تا کنون همچنان در سردخانه‌های استان‌های جنوبی کشور نگهداری می‌شود و به فروش نرفته است.

محمدرضا امیری کهنوج، عضو کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به علت قیمت پایینی که خرما دارد، این محصول از سال گذشته تا کنون همچنان در سردخانه‌های استان‌های جنوبی کشور نگهداری می‌شود و به فروش نرفته است.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت 60 هزار تنی سردخانه‌های نگهداری خرما در جنوب کرمان تصریح کرد: این ظرفیت باید به 150 هزار تن افزایش یابد تا مشکلی بابت نگهداری این محصول در آینده نداشته باشیم.

امیری کهنوج با بیان این که بیش‌تر سود را دلالان از خرید این محصول می‌برند، اضافه کرد: دولت باید در زمینه‌ قیمت و خرید تضمینی تجدید نظر کند تا دیگر شاهد چنین مسائلی در این بخش نباشیم.

وی در پایان ضمن یادآوری این مسئله که باید تحولی در زمینه فن‌آوری و بسته بندی این محصول صورت بگیرد، گفت: تا کنون با معاونت وزارت جهاد کشاورزی در بخش خرما جلسات بسیاری گذاشته‌ایم ولی تا کنون نتایجی ملموسی برای کشاورزان این بخش به دست نیامده است.

باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها