سه شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۹:۱۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۰۵۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
عسگر اولادی خطاب به دولت:

ارزش افزوده صادرکنندگان را برگردانید

رشد چشمگیر صادرات کالا به کشورهای اروپایی نسبت به سال گذشته در حالی اعلام شد که صادرکنندگان از نبود حمل و نقل مناسب و عدم پرداخت ارزش افزوده دریافت شده از صادرکنندگان توسط وزارت دارایی خبر می دهند. این مهم سبب شده است تا فعالان این عرصه از نحوه عملکرد دولت گلایه داشته باشند.

اسدالله عسگر اولادی در رابطه با مشکلات موجود در زمینه حمل و نقل برای صادرات کشور گفت:" مشکلات موجود برای صادرات ایران مشکلاتی است که اغلب صادرکنندگان چه در تهران و چه در شهرستان ها با آن دسته و پنجه نرم می کنند. همچنین بخش حمل ونقل برای صادرات ضعیف است بطوری که هم کشتیرانی سرویس های نامنظم می دهد و هم حمل و نقل ریلی آنچنان که باید و شاید فعالیت نمی کند.

وی مهم ترین مشکل صادر کنندگان را بی ثباتی نرخ ارز دانست و اظهار داشت:"بانک مرکزی با ثابت نگه داشتن نرخ ارز می تواند کمک بزرگی به صادرکنندگان کند.

بنا به گفته این فعال اقتصادی مسئله دیگر و قابل توجه حل نشدن مشکلات بانکی است که تبادل پول و اجناس را برای صادرکنندگان سخت کرده است.

وی به عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ای که از صادرکنندگان دریافت و به خزانه واریز شد اشاره کرد و گفت:" مالیات بر ارزش افزوده ای که توسط وزارت دارایی دریافت شده است باید بر اساس قانون به صادرکنندگان برگردانده می شد که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است."

ایلنا

(سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳) ۱۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها