دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۰۰۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

سالانه 1.6 میلیارد به بیماری‌های ناشی از غذا دچار می‌شوند

برطبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی،سالانه 1.5 تا 1.6میلیارد نفر در جهان به بیماری‌های ناشی از غذا دچار می‌شوند که بسیاری از آنها در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند.

محمد کاظم شفیعی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  افزود: بیماری‌های ناشی از غذا از جمله مهمترین مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی هستند که علاوه بر هزینه‌های اقتصادی، سالانه جان میلیون‌ها نفر را نیز می‌گیرند.

وی با بیان اینکه درسالهای اخیر شاهد افزایش نسبی شمار مبتلایان به بیماری‌های مرتبط با غذا و آب بوده‌ایم، تصریح کرد:برطبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی،سالانه 1.5 تا 1.6 میلیارد نفر در جهان به بیماری‌های ناشی از غذا دچار می‌شوند که بسیاری از آنها در سنین کودکی و نوجوانی قرار دارند.

شفیعی گفت:در واقع درصد بالایی از افراد مبتلا به عفونت‌ها و مسمومیت‌های غذایی کودکان ونوجوانان هستند که متاسفانه بسیاری از آنها که به طور عمده در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند،براثر بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه صدمات اقتصادی ناشی از بیماری‌های ناشی از غذا نیز بسیار بالا است، یادآور شد: بسیاری از کشورهای جهان درصد بالایی از بودجه خود را صرف بیماری‌های ناشی از غذا می‌کنند و حتی برخی از کشورها توان مالی کنترل این بیماری‌ها را هم ندارند.

شفیعی خاطرنشان کرد:افراد بیمارو خانواده آنها نیز درصد بالایی از درآمد خود را صرف بیماری‌های ناشی از غذا می‌کنند.

 

 

 

 

 باشگاه خبرنگاران

 

 

(دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها