یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۵۰۰۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

رفع مقررات و رویه های زاید، راهکار اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر تمرکز نگاه ستاد برای تسهیل و انضباط بخشی به تجارت و اقتصاد و رفع مقررات و رویه های زاید، به عنوان راهکار اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تاکید کرد.

 حبیب الله حقیقی در جلسه مشترک با مدیرعامل و معاونین سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: قاچاق مانع مهم توسعه اقتصادی و عامل مخل در اصلاح و شفاف سازی فرآیند های اقتصادی و تجاری محسوب می شود و از این منظر، بهبود فرآیندها با هدف حذف زمینه های بروز قاچاق و تخلف، در اولویت برنامه های ستاد قرار گرفته، هرچند اقدامات گسترده ای با همکاری دستگاه های ذیربط در حال انجام است.

وی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی را در زمره مهمترین وزارتخانه ها و سازمان های همکار و عضو ستاد ذکر کرد و گفت: زمینه های مشترک همکاری ستاد با سازمان بنادر و دریانوردی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق در حوزه حمل و نقل دریایی بسیار گسترده است که باید همکاری های دو جانبه و تعامل نزدیک مسوولان و رده های دو سازمان برای مبارزه با قاچاق و رونق حمل و نقل و تجارت دریایی، استمرار یابد.

علیرضا بیات معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد نیز با اشاره به غلبه نگاه پیشگیری و شفاف سازی فرآیندها در ستاد نسبت به نگاه مقابله ای و ارتباطات گسترده ستاد با سازمان بنادر در گذشته، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای استفاده از ابزارهای حاکمیتی، همکاری با سازمان های همجوار و ارایه ایده ها و طرح های کارشناسی برای پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا از طریق حمل و نقل دریایی پیشگام باشد.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز قاچاق را عامل بی اثر شدن تمام سیاست های دولت در بخش تولید و تجارت دانست که عده ای را به ثروت های بادآورده رسانده و جامعه را از رقابت سالم محروم می کند.

محمد سعیدنژاد افزود: علیرغم تصور عمومی، پدیده قاچاق بیشتر به فرآیندهایی مربوط می شود که برای عموم به راحتی ملموس نیست و بخش قابل توجه کالای قاچاق از طرق رسمی و در پوشش قانونی وارد کشور می شود و لذا مهمترین و با اولویت ترین اقدامی که سازمان بنادر و دریانوردی به طور جدی درحال پیگیری است، به حداقل رساندن دخالت دستی و انسانی در فرآیندها است تا از این طریق هم قاچاق و تخلفات کم و هم فرآیندها تسریع و تسهیل شود.

ایرنا

(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها