یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۸
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۵۰۰۰۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

میوه‌هایی که خشکی پوست را کم می‌کنند

یک متخصص طب سنتی در مورد رژیم غذایی مناسب برای رفع خشکی و از بین رفتن جوش پوست گفت: از خوردن هله هوله مثل نوشابه، چیپس و شکلات باید پرهیز کرد و در مقابل سبزی های زرد و نارنجی‌رنگ مثل هویج و کدوحلوایی مصرف کرد.

علی حسینی گفت: برای داشتن پوستی سالم باید به مقدار کافی خوابید چون بازسازی و ترمیم سلول های پوستی در زمان استراحت افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه ورزش کردن باعث افزایش جریان خون در رگ ها شده و به پوست طراوت می بخشد گفت: در ماه رمضان و به همراه روزه داری،پوست دچار خشکی می‌شود به همین دلیل توصیه شده در رژیم غذایی خود به میزان کافی از انواع سبزیجات، میوه، غلات، دانه های خوراکی و آجیل مصرف شود. 

                    آجیل - خشکبار                   میوه


این متخصص طب سنتی گفت: سیر، پیاز و تخم مرغ به دلیل داشتن گوگرد باعث حفظ لطافت و جوانی پوست می شود و همچنین مصرف سبزی های زرد و نارنجی رنگ مثل هویج و کدو حلوایی به دلیل بتاکاروتن به عنوان یک آنتی اکسیدان در حفظ سلامتی پوست موثر است.

حسینی ادامه داد: میوه هایی مثل طالبی، هویج و زردآلو ضد خشکی پوست هستند چون این میوه ها مملو از ویتامین های A و C هستند که برای پوست لازم است. 

                                              هویج طالبی


وی با تأکید بر اینکه حداقل روزی 8 لیوان آب باید خورده شود افزود: غذاهای سرخ شده، چربی حیوانی و روغن جامد مصرف نشود.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: از خوردن هله هوله مثل نوشابه، چیپس، شکلات باید پرهیز کرد و در مقابل غذاهای مملو از ویتامین B5 مصرف کرد.

حسینی تصریح کرد: بسیاری از مردم در ماه رمضان مواد قندی مثل خرما، زولبیا و بامیه و سایر شیرینی‌ ها را به میزان زیادی مصرف می‌کنند که این خوراکی ها ممکن است باعث بروز جوش و آکنه در پوست شود در چنین شرایطی بهتر است بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده شود.

 فارس 

(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها