یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۹۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

اینگونه غذا خوردن فعالیت مغز را کند می کند

مطالعات مختلف نشان می‌دهند افرادی که آرام غذا می‌خورند، تمرکز ذهنی بیشتری بر روی موضوعات و مسائل روزمره و حل مشکلات خود دارند.

 آرام غذا خوردن باعث می‌شود هضم غذا از دهان بهتر آغاز شود. لذت بردن از غذا در محیطی که آرام است و فرد در کمال آرامش غذا می‌خورد، بهتر صورت می‌پذیرد.
 
وقتی  آهسته می خورید  تمام تمرکز خودرا برروی مواد غذایی متمرکز می کنید و درواقع یک ورزش برای آموزش ذهن شما است و  از حواس پرتی اجتناب می کنید و این به شما کمک می کند که یاد بگیرید  تمرکز کاملی داشته باشید بهترین استفاده را بکنید.
 
صدرالله کمالوند متخصص تغذیه گفت: تند غذا خوردن عادتی نادرست است که ممکن است بر روی سیستم عصبی و مغزی تأثیر گذاشته و انجام برخی از فعالیت‌ها را با مشکل مواجه کند.
 
مدت زمان جویدن غذا با فاز مغزی ارتباط مستقیمی دارد و جویدن بیشتر باعث می‌شود طعم و بوی غذا بهتر احساس شود و این طعم و بو به دنبال جویدن سبب فعال‌تر شدن گیرنده‌های انتقال‌دهنده پیام شود
 
وی با اشاره به فواید قابل ملاحظه آرام غذا خوردن، تأکید کرد: مطالعات مختلف نشان می‌دهد افرادی که آرام غذا می‌خورند، تمرکز ذهنی بیشتری بر روی موضوعات و مسائل روزمره و حل مشکلات خود دارند.
 
کمالوند گفت: آرام غذا خوردن و پرهیز از پرخوری موجب می‌شود فرد قبل از اینکه به طور کامل احساس سیری کند دست از غذا خوردن کشیده در نتیجه کالری بیش از اندازه وارد بدن خود نکند.
 
وی یادآور شد: وقتی فرد غذای بیشتری مصرف می‌کند و تا حد سیری کامل و حتی بیش از آن غذا می‌خورد، ممکن است نتواند به سادگی امور ذهنی را انجام دهد.
 
کمالوند افزود: فردی که تند غذا خورده و در نتیجه غذای بیشتری را مصرف کرده است، به دلیل احساس سیری مفرط و خستگی، نمی‌تواند به سادگی فکر کند و در واقع باید زمان مشخصی بگذرد تا تمرکز و حوصله خود را به میزان مورد نیازش به دست آورد.
 

وی خاطرنشان کرد: کاهش خطر چاقی و اضافه وزن نیز از دیگر فواید آرام غذا خوردن و پرهیز از پرخوری است.

 جام نیوز

(یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها