شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۹۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

اراضی سایت جدید صنعتی "های تک" منطقه آزاد ارس واگذار می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از آماده سازی اراضی سایت جدید صنایع پاک و های تک این منطقه در زمینی به وسعت 40 هکتار جهت واگذاری به سرمایه گذاران این منطقه خبر داد.

مهندس عرب باغی گفت: این اراضی در منتهی الیه سمت شرقی محدوده جلفا و در جوار شهرک صنعتی فعلی این منطقه واقع شده و صنایع جدید در حوزه تکنولوژی های جدید و پاک در این سایت مستقر می شوند.
وی افزود: خوشبختانه با استقبال سرمایه گذاران از بخش صنعت در منطقه آزاد ارس شهرک قبلی صنایع پاک این منطقه در دو فاز کاملا واگذار شده و هم اکنون 188 واحد صنعتی در این شهرک در حال احداث و 86 واحد نیز در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: با واگذاری اراضی جدید در حوزه صنایع با تکنولوژی بالا ، اراضی صنعتی این منطقه آزاد به بیش از 2100 هکتار در محدوده جلفا می رسد که در حوزه های صنایع پاک و های تک، الکترونیکی، صنایع سنگین و پالایشگاهی فعالیت خواهند داشت.
عرب باغی اظهار داشت: توسعه صنعتی و استقرار صنایع با تکنولوژی روز و با قابلیت صادرات در اولویت برنامه های منطقه آزاد ارس بوده و پشتوانه صنعتی کلانشهر تبریز و استان آذربایجان شرقی زمینه را برای تحقق هدف توسعه صنعتی در این منطقه فراهم می کند.
وی گفت: نیروی انسانی ماهر و متخصص درکنار سرمایه داخلی و خارجی و تکنولوژی روز یکی از الزامات توسعه صنعتی است و در این راستا سابقه و توان صنعتی آذربایجان شرقی و وجود دانشگاههای بین المللی در ارس در تامین نیروی انسانی صنایع نقش مهمی دارند.
(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها