شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۵
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۹۹۷۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

انتقاداز واردات برنج به جای پرداخت پول نفت

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با انتقاداز واردات برنج به جای پرداخت بخشی از پول نفت از سوی برخی کشورها،گفت: بسیاری از کشاورزان و شالیکاران به دلیل نبود تقاضا، کاهش میزان سود و نگرانی از آینده، به تغییر کاربری و بایر گذاشتن زمین ها روی آورده اند.

ابوذر ندیمی، در رابطه با گزارش مرکز پژوهشهای مجلس مبنی بر اینکه ایران چهارمین واردکننده برنج است، گفت: دولت به میل خود یا به خواسته سایر کشورها در ازای مطالبات خود در ازای بخشی از پول نفت ، گزینه واردات برنج را برگزیده و این موضوع برای اقتصاد و تولید خطرناک است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون بسیاری از تولیدکنندگان، نگران بازار تقاضا برای محصولات هستند و همین نگرانی ها باعث کاهش تولید و فضا سازی برای رونق واردات می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش مسئولین، در راستای شکل گیری اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی ها در راستای حمایت از تولید ملی بود، در صورتی که افزایش واردات برنج با این هدف در تناقض است.

ندیمی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان و شالیکاران  به دلیل نبود تقاضا، کاهش میزان سود و نگرانی از آینده، به تغییر کاربری و بایر گذاشتن زمینها روی آورده اند و اتفاقات در حال وقوع در این حوزه، به هیچ عنوان خوش آیند نیست.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به واردات 1 میلیون و 200 هزار تنی برنج در پایان دولت دهم گفت: دولت باید کالاهایی را از کشورهای بدهکار تقاضا کند که یا در ایران تولید نمی شوند و یا کم تولید می شوند، چرا که در غیر این صورت به ضرر تولید ملی کار کرده و تعال عرضه و تقاضا را نیز در بازار برهم زده است.

نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل با اشاره به تصویب قانون انتزاع در مجلس نهم اظهار داشت: طبق این قانون، فعالیت های تجاری بخش تولید به وزارت کشاورزی داده شد تا نیازهای این حوزه بهتر مدیریت شوند، اما وضعیت کنونی بیانگر ضعف در وزارتخانه یا عدم توجه به تولید است، چرا که وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای کار نگران واردات برنج بود، اما آن وضعیت همچنان ادامه دارد.

خانه ملت

(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها