شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۷
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۹۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

هند برای تنظیم قیمت بازار 70 هزار تن پیاز وارد می‌کند

دولت هند فرآیند واردات 70 هزار تن پیاز از ایران، پاکستان و چین را برای مقابله با کمبود این محصول که در بازار این کشور را آغاز کرد.

به نقل از تایمز آو ایندیا، دولت هند فرآیند واردات 70 هزار تن پیاز از ایران، پاکستان و چین را برای مقابله با کمبود این محصول که تقریبا در 2 ماه آینده در این کشور تقریبا حتمی است، آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، طوفان و باران شدید در ماه فوریه و مارس سال جاری میلادی و تاخیر در وزش بادهای موسمی سبب از بین رفتن محصول پیاز شد و دولت هند انتظار دارد که در ماه سپتامبر با کمبود پیاز در بازار مواجه شود.

اتحادیه بازاریابی تعاونی ملی کشاوری هند اعلام کرد: (فرم) مناقصه‌ها برای واردات پیاز از ایران، پاکستان، چین و مصر پخش شده است. حدود 40 هزار تن پیاز از پاکستان، 10 هزار تن از چین، مصر و ایران وارد خواهد شد. آخرین زمان برای پر کردن فرم مناقصه‌ها دوم ماه آگوست مقرر شده است و انتظار می رود که ارسال محموله‌های پیاز از طریق بندر بمبئی از نیمه دوم ماه آگوست آغاز شود.

پیش از این منابع هندی دولت هند خبر داده بودند که دهلی‌نو از بیم افزایش قیمت پیاز در ماه‌های آینده  به علت ذخایر اندک این محصول، در نظر دارد تا برای کاهش قیمت، از ایران و کشورهای دیگر پیاز وارد کند.

پیاز یکی از محصولات اصلی آشپزخانه‌های خانه‌های هند محسوب می‌شود؛ هندی‌ها سالانه 15 میلیون تن پیاز مصرف و از آن به عنوان اساس پخت غذاهای سنتی خود استفاده می‌کنند.

افزایش قیمت پیاز در این کشور مساله مهمی تلقی می‌شود و در گذشته سبب سقوط برخی دولت‌های ایالتی نیز شده است.

فارس

(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها