شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۴
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۹۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

افزایش قیمت لبنیات منجر به حذف آن از سبد غذایی خانواده‌ها می‌شود

‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه معتقد است: افزایش قیمت لبنیات منجر به حذف آن از سبد غذایی خانواده‌ها خواهد شد و لازم است دولت برای کنترل قیمت محصولات لبنی قیمت نهاده‌ها را کنترل کند.

عبدالرضا یاری با اشاره به افزایش اخیر قیمت لبنیات، گفت: این افزایش‌های مداوم باعث می‌شود مردم قدرت خرید محصولات لبنی را نداشته باشند و این مواد از سبد غذایی آن‌ها حذف شود.

وی افزود: حذف لبنیات از سبد غذایی مردم اقدامی است که آسیب‌های آن در آینده مشخص می‌شود.

به گفته این مسئول، یکی از دلایلی که موجب افزایش قیمت لبنیات می‌شود، افزایش افسار گسیخته قیمت نهاده‌ها است که دلیل منطقی برای آن وجود ندارد، زیرا بسیاری از نهاده‌ها از داخل کشور تامین می‌شود و نیاز به ارز ندارند، همچنین اخیرا هم تغییری در قیمت ارز نداشته‌ایم که موجب افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه تصریح کرد: نمی‌توان نظارتی بر قیمت نهاده‌ها نداشت و بعد از سوی دیگر به تولیدکننده‌ای که نهاده گران می‌خرد، فشار وارد کرد که تولیدات لبنی خود را ارزان بفروشد.

یاری خاطرنشان کرد: زمانیکه تولیدکننده در چنین شرایطی قرار می‌گیرد یا تقلب می‌کند یا برای افزایش قیمت‌ها فشار می‌آورد که در نهایت ضرر آن متوجه مصرف کننده است.

وی راهکار کنترل قیمت لبنیات را نظارت بر نهاده دانست که با قیمت مناسب و بدون تبعیض به دست تولیدکنندگان برسد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کرمانشاه اظهار کرد: لازم است تمام بخش‌هایی که در قیمت لبنیات دخالت دارند، منسجم شوند و در خصوص قیمت‌ها تصمیم‌گیری کنند، در غیر این صورت نگاه بخشی جوابگو نیست.

یاری گفت: اگر در نهایت کنترل قیمت نهاده‌ها جواب نداد، لازم است دولت حمایت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان محصولات لبنی در نظر بگیرد که نه تولیدکننده ضرر کند، نه مصرف کننده.

ایسنا

(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها