شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۲۳
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۹۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

برخورد با فروشگاه های دریافت کننده مالیات بر ارزش افزده که مشمول قانون نیستند

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: افرادی که شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده شده اند اجازه دریافت مالیات را دارند اما براساس برخی از گزارشات برخی از مودیان و یا فروشگاه هایی که هنوز مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نشده اند در فاکتورهای صادره از مردم ارزش افزوده طلب می کنند که سازمان امور مالیاتی با این فروشگاه ها برخورد می کند.

علی عسکری  افزود: البته برخی از مودیان نیز مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند اما این مالیات را دریافت نمی کنند که در آن صورت سازمان امور مالیاتی با این موارد نیز برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف است و مصرف کننده نهایی این مالیات را پرداخت می کند، افزود: این مالیات باید توسط مصرف کننده پرداخت شود.

عسکری در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: این قانون پنج سال به صورت آزمایشی اجرا و یک سال نیز تمدید شده است و این قانون ایراد خاصی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی بوده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی این قانون را به صورت آزمایشی تصویب کرده و قوانین آزمایشی نیز پنج ساله هستند.

عسکری ادامه داد: زمانی که قانون آزمایشی است به معنای دائمی نبودن آن است لذا برای دائمی کردن آن باید قانون جدیدی به مجلس شورای اسلامی ارایه شود، برهمین اساس سازمان امور مالیاتی در تجربه ای پنج ساله اصلاحاتی که خلاهای قانون قبلی را مرتفع می کند، انجام داده و آن را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرار است چهار یا پنج گروه جدید به مشمولان قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه شوند.

ایرنا

(شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها