جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۹۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

نرخ 22 درصدی سود تسهیلات کشاورزی واقعا بالا و غیر قابل توجیه است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: نرخ 22 درصدی سود تسهیلات برای بخش کشاورزی واقعا بالا و غیر قابل توجیه است.

علی ایران‌پور عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد دستور رئیس جمهور مبنی بر بررسی نرخ سود تسهیلات 22 درصد بخش کشاورزی و اینکه دولت  آیا می‌تواند نرخ آن را از محل وجوه اداره شده کاهش دهد، گفت: نرخ 22 درصدی سود تسهیلات کشاورزی واقعا بالا و غیر قابل توجیه است و این میزان سود مانع افزایش تولید و حمایت از آن می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید راهکارهای مختلفی را در مورد کاهش نرخ سود تسهیلات بررسی کند، افزود: تسهیلات پرداختی به کشاورزان باید با نرخ مناسبی به آن‌ها اختصاص یابد و همچنین نرخ سود تسهیلات در این بخش نسبت به سایر بخش‌ها باید کمتر باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی بیان داشت: کاهش سود تسهیلات کشاورزی از محل وجوه اداره شده سازمان جهاد کشاورزی باید بررسی و به صورت کارشناسی درباره آن تصمیم‌گیری شود.

ایران‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا دولت می‌تواند بجای کاهش سود تسهیلات از طریق پرداخت یارانه کشاورزان را مورد حمایت قرار دهد، گفت: این موضوع هم باید بررسی شود، ولی تا زمان بررسی و تصمیم‌گیری در مورد این مسائل می‌‌توان این بخش را با پرداخت یارانه حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کمتر ممکن است، موجب رانت خواری و عدم  برخورداری گروه‌های هدف (کشاورزان) از تسهیلات بخش کشاورزی شود، اظهار داشت: این کار قطعا باید با نظارت دقیق همراه باشد، زیرا با وضعیت فعلی وزارت جهاد کشاورزی، ممکن است رانت هم ایجاد شود.

فارس

(جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳) ۱۶:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها