جمعه / ۳ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۹۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی

راهپیمایی باشکوه روز قدس با حضور گسترده و پرشور مردم ظلم ستیز ایران اسلامی

راهپیمایی باشکوه روز قدس با حضور گسترده و پرشور مردم ظلم ستیز ایران اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

در همه شهرهای استان خراسان رضوی راهپیمایی گسترده و با شکوه مردم آغاز شد. در مشهد مقدس این مراسم که از ساعت 9 و30 دقیقه صبح از میدان شهدا آغاز شد، تا حرم مطهر رضوی ادامه یافت.مردم غیورو ولایتمدار مشهد الرضا علیه السلام همپا و هم نوا با ملت ایران و همه آزادگان جهان امروز آمدند تا با خشم، علیه دنیای زور و تزویر صهیونیزم بین المللی و شیطان بزرگ فریاد بزنند و برائت خود را از جبهه استکبار و رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی اعلام کنند.شرکت کنندگان پلاکاردهایی با شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکبارو تصاویری از مقام معظم رهبری و امام راحل(ره ) در دست داشتند.

استان خراسان شمالی؛

امروز و با گذشت 66 سال از اشغال قدس شریف، مردم 15 بخش، شهر و روستای استان خراسان شمالی از اقشار مختلف، با حضور باشکوه خود آمدند تا حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و غزه را به جهانیان نشان دهند و صدای مظلومیت آنها را  رساتر از همیشه به گوش مجامع بین المللی حقوق بشری برسانند.فریاد مرگ بر آمریکا  و مرگ بر اسرائیل امروز در سراسر خراسان شمالی طنین انداز شده است  و  برخی از جوانان با پوشیدن کفن و بر دوش قرار دادن چفیه،  با مسلمانان فلسطینی اعلام همبستگی کردند.در پایان راهپیمایی امروز قرار است آدمک های استکبار جهانی و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم  به آتش کشیده شود.

استان خراسان جنوبی؛

مردم خراسان جنوبی، در روز قدس امسال با حضوری پر رنگتر از گذشته آمده اند تا پاسخی کوبنده به جنایات وحشیانه رژیم ملعون اسرائیل بدهند و بگویند مسلمانان فلسطین و غزه تنها نیستند. در راهپیمایی امروز شعارهای اسرائیل باید از صحنه روزگاز محو شود ، مرگ بر آمریکا و اسرائیل، الله اکبر و القدس لنا طنین انداز شده و حضورگسترده جوانان و ورزشکاران، کودکان و مادرانشان و سالمندان جلوه های ویژه این راهپیمایی با شکوه است. راهپیمایی روز قدس در 11 مرکز شهرستان و ده ها روستا و بخش خراسان جنوبی  نیز در حال برگزاری است.

استان قم؛

شهر خون و قیام قم صحنه حضور قشرهای مختلف مردم در راهپیمایی ضد استکباری و ضد صهیونیستی روز قدس است. شرکت کنندگان در این راهپیمایی دست نوشته هایی همچون مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل، القدس لنا، فلسطین پیروز است و اسرائیل نابود است  همراه دارند و پرچم فلسطین بطول 300 متروعرض 4.5 متررا با خود حمل می کنند . سخنران این مراسم حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضاییه است.

استان سیستان و بلوچستان؛

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان با حضور حماسی و گسترده مردم روزه دار این استان برگزار شد. این مراسم باشکوه در زاهدان از میدان آزادی شروع و تا مصلی قدس ادامه دارد و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی شعار های مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل و شعارهایی در حمایت از مردم غزه سر دادند. طوایف و قبایل مختلف شرکت کننده در این راهپیمایی نیز با داشتن پلاکاردهای مختلف حمایت خود را از مردم غزه اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. این مراسم با سخنرانی و صدورقطعنامه در میدان نماز زاهدان پایان می یابد.

استان کردستان؛

مردم  انقلابی سنندج امروز در پاسخ به ندای تاریخی خمینی کبير و دفاع از مردم مظلوم غزه با مشت های گره کرده و سردادن  شعار های "مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا"  حمایت از مقاومت مردم غزه را فریاد  می‌زنند.امروز همچنین مردم روزه دار شهرستان های استان همراه با دیگر مسلمانان جهان با لبیک به دعوت رهبر انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن اعلام  و  حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین فریاد می کنند. در این مراسم پرچم‌های رنگارنگ ونوشته هایی در دستان زنان ، مردان و نوجوانان روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس خودنمایی می کند.

استان گلستان؛

مردم همیشه در صحنه گلستان اعم از شیعه و سنی امروز همگام با دیگر مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته تا انزجار خود را از ددمنشی آمریکا و اسرائیل اعلام کنند. در روز نمایش اقتدار مسلمانان مظلوم ستیزگلستانی، پیر و جوان  و زن و مرد از همه اقوام آمدند تا بار دیگرهمبستگی خود را با مسلمانان فلسطینی به ویژه ساکنان قدس شریف و غزه مظلوم اثبات کنند.درگرگان مرکز استان گلستان راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا ، مرگ بر اسرائیل و قدس آزاد باید گردد به سمت چهار راه میدان این شهر می روند.راهپیمایی عظیم روز قدس در بیش از 24 شهر و مرکز شهرستان گلستان برگزار است.

استان گیلان؛

گیلانیها در دیار میرزاکوچک از بندرانزلی در شمال تا رودبار شهر شکوفه های زیتون در جنوب از شهربندری و مرزی آستارا در غرب تا رودسر در شرق، امروز همه آمدند تا با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا، هیمنه پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل را فرو بریزند.در این راهپیمایی ،حضور پرشور دانش آموزان که پرچم فلسطین  را به نشانه اعلام حمایت از کودکان بی گناه غزه  در دست دارند،جلوه ی ویژه ای دارد.

استان مازندران؛

مردم روزه دار دیار علویان درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان امروز با سردادن فریاد مرگ بر اسرائیل ، مرگ برآمریکا و مرگ بر صهیونیسم جهانی آزادی کامل قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع غزه را خواستار شدند. راهپیمایان مازندرانی در 22 شهرستان و 50 شهر و بخش این استان با هدف محکوم کردن کشتار بیرحمانه مردان و زنان و کودکان غزه و محکومیت نقض حقوق بشر صهیونیسم به صحنه آمدند تا با حضوری یکپارچه نفرت خود را از رژیم غاصب اعلام کنند. سخنران روز قدس در مرکز مازندران حجت الاسلام حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است.

استان قزوین؛

مردم مومن و روزه دار قزوین در روز جهانی قدس با حضور پرشور خود در  راهپیمایی این روز حماسه آفریدند.مردم قزوین امروز، بار دیگر با محکوم کردن کشتار کودکان و زنان مظلوم غزه ، با فریاد مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل نفرت خود را از استکبار جهانی و صهیونیسم اعلام می کنند.گزارش خبرنگاران، از دیگر شهرهای استان قزوین حکایت از برگزاری مراسم راهپیمایی با شکوه مردم در روز جهانی قدس دارد.

استان سمنان؛

مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان سمنان با حضور حماسی و پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. مردم استان در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، هیهات من الذله و مرگ بر رژیم کودک کش، انزجار خود را از جنایات ضد بشری رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین به ویژه مردم بی دفاع و ستمدیده غزه اعلام  می کنند. راهپیمایی روز قدس از میدان امام رضای سمنان آغاز شد و تا مصلای نماز جمعه ادامه دارد.این راهپیمایی در 19 شهر و همه روستاها نیز برگزار شده است.

استان مرکزی؛

مردم خداجوی و روزه دار اراک با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس  ایستادگی خود را  برآرمان های فلسطینیان  به نمایش گذاشتند. راهپیمایان  با شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و هیهات من الذله و حمل پلاکارد و دست نوشته هایی با مضامین حمایت از مقاومت  انزجار خود را از رژیم غاصب اشغالگر قدس و  استکبار جهانی  فریاد می زنند. راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک از میدان شهدا آغاز شد و راهپیمایان با عبور از خیابان های محسنی و شیخ فضل الله نوری در مصلای بیت المقدس تجمع کردند.

استان البرز؛

مردم مومن و روزه دار زنجان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس حماسه آفریدند.مردم زنجان در این راهپیمایی که از فلکه قائم به سمت مصلی امام خمینی زنجان در حال برگزاریست ، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.حضور مردم در این راهپیمایی بسیار پرشور تر از دوره های گذشته است.

استان آذربایجان غربی؛

مردم ولایتمدار و دیندار ارومیه امسال  با شکوه تر و پرشورتر از سالهای گذشته در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده اند.اقوام مختلف و اقلیتهای دینی با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا انزجار خود رااز جنایات رژیم صهیونیستی درغزه و فلسطین اشغالی ابراز میکنند. خیابان های منتهی به میدان ولایت فقیه ارومیه مملو از جمعیت است و مردم با حضور گسترده حماسه ای  به یاد ماندنی از حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین به ویژه مردم بی گناه غزه خلق کرده اند. در مسیر راهپیمایی  جمعیت هلال احمر کمک های نقدی  مردم را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین جمع آوری می کند. در 16 شهرستان دیگر آذربایجان غربی هم راهپیمایی در حال برگزاری است.

استان چهارمحال و بختیاری؛

صفوف بهم فشرده مردم روزه دار شهرکرد در حالی که تصاویر و بنرهای شهدای غزه را در دست دارند با تجمع درچهار راه بازار، به سمت مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر حرکت می کنند.ندای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا  هم در آسمان شهر طنین انداز شده است.حضور جوانان و نوجوان در راهپیمائی امسال چشمگیر است جمعی از بختیاریها هم با پوشیدن لباس محلی در جمع راهپیمائیان شهرکرد هستند این مراسم  امسال در 28 نقطه استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

استان همدان؛

مراسم راهپیمایی در 29 شهر و بسیاری از بخش ها و روستاهای استان همدان نیز برگزار شده است. در همدان این مراسم از میدان امام خمینی (ره) آغاز شده و پس از عبور از خیابان شریعتی ،میدان شریعتی و خیابان پاسداران به حسینیه امام  محل برگزاری نماز جمعه ختم می شود. راهپیمایان در گفتگو با خبرنگاران واحد مرکزی خبر بر حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و بویژه غزه مظلوم تاکید می کنند.

استان اصفهان؛

مردم ولایتمدار اصفهان نیز در دفاع از قدس شریف و مردم به خون غلتیده غزه درراهپیمایی شرکت کردند. اقلیتهای مذهبی از جمله ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان هم همنوا با دیگر مردم دیار نصف جهان در حال پیوستن به راهپیمایان هستند. حضورکودکان پرچم بدست در آغوش پدرو مادرروزه دار، سالخورده گان عصا بدست، جانبازان، ورزشکاران رزمی کار، عشایر، شور و نشاط خاصی به این مراسم بخشیده است.مردم روزه دار 22 شهرستان دیگر استان نیزهمراه با دیگر مسلمانان جهان با حضور درراهپیمایی روز جهانی قدس انزجارخود را از رژیم صهیونیستی وحامیان جنایتکارش اعلام می کنند. ایستگاه محصولات فرهنگی، بلوتوث‎ و پیامک‎های تاثیرگذار، نمایشگاههای پروتکل صهیونیست و سبک زندگی، غرفه‎های فرهنگی و تبلیغی در میدان امام اصفهان از جمله برنامه‎های جانبی روز جهانی قدس است.

استان یزد؛

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 60 نقطه استان یزد با حرکت مردم روزه دار به سمت میعادگاه های نماز جمعه آغاز شد. حضور کودکان ، نوجوانان و جوانان در این راهپیمایی دیدنی است و شرکت کنندگان با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ برآمریکا خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و اسرائیل غاصب به جهانیان نشان داده و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین وغزه همراهی خود را با آنها اعلام می کنند. این راهپیمایی در شهر دارالعباده یزد از میدان شهید بهشتی آغاز شد و در مسجد ملا اسماعیل، مصلی بزرگ نمازجمعه یزد با قرائت قطع نامه به پایان می رسد.

استان فارس؛

شیراز و شهرستان های استان فارس شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است. قشرهای مختلف مردم روزه دار و خداجوی فارس در این راهپیمایی باشکوه با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا ، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ،آزادی قدس شریف را سر میدهند. به گفته رئیس شورای تبلیغات اسلامی فارس، مراسم راهپیمایی روز قدس ساعت 10 و 30 دقیقه از 120 نقطه در سراسر استان فارس آغاز شد و به سمت مصلاهای جمعه ادامه دارد. از جمله برنامه های این راهپیمایی قرائت قطعنامه و سخنرانی مسئولان کشوری و استانی است.

استان کرمان؛

راهپیمایان روزه دار کرمانی از زن و مرد گرفته تا پیر و جوان ، کوچک و بزرگ، از ساعتها قبل از شروع راهپیمایی با حضوری گسترده و شوری وصف نشدنی، با حمل پلاکاردهایی تجمع کردند. مردم غیور دیار کریمان با سر دادن شعارهایی چون "امروز روز قدس و روز دین است، تجلی قدرت مسلمین است"، "امروز روز مرگ استکبار است ، پیروزی اسلام آشکار است"، "دفاع از فلسطین ، باعث عزت ماست ، نابودی اسرائیل خواسته ملت ماست" ، "قدسِ مقدس قبله مسلمین ، بُوَد اسیر پنجه مشرکین" فریاد آزادی قدس شریف را سر می دهند.

استان خوزستان؛

در خوزستان قشرهای مختلف مردم ازجمله عشایرعرب، لر، بختیاری، دزفولی وشوشتری ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس، فریاد آزادی قدس شریف و محکومیت کشتار وحشیانه درغزه را سر دادند.راهپیمایان همچنین شعارهای این همه قتل و غارت، جنایت آمریکاست، مسلمانِ مجاهد اتحاد اتحاد، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس را فریاد زدند.راهپیمایی روز جهانی قدس دراهواز از مسجد آیت الله جزایری آغاز شد و تا مصلی مهدیه امام خمینی اهواز ادامه می یابد.راهپیمایان خستگی ناپذیر آبادان و خرمشهر نیز با حضور گسترده، پاسخی دندان شکن به یاوه گوییهای اسرائیل غاصب داده و ضمن دفاع از مردم بی پناه فلسطین، با آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.

استان بوشهر؛

وارثان شهید رئیسعلی دلواری هم در دارالحماسه بوشهر از کرانه خلیج فارس، دیلم و گناوه و بوشهر تا دشتی و دشتستان و تنگستان از دیر و کنگان تا عسلویه و جم در حمایت از آرمان قدس شریف و دفاع از فلسطین وغزه به صحنه آمدند.راهپیمایی روز قدس درآخرین جمعه ماه مبارک رمضان عرصه همدلی دریادلان بوشهری است که با هر گرایش و سلیقه و حرفه ای یکدل و متحد آمدند تا بگویند امروز که رژیم غاصب صهیونیستی در سایه سکوت مجامع بین المللی، بی تفاوتی برخی کشورهای عربی و اسلامی و حمایت همه جانبه امریکا و هم پیمانانش درغزه روز به روز بر جنایاتش می افزاید، امت اسلامی تا آزادی قدس شریف از پا نمی نشینند. مردم استان در گرمای بالای 36  درجه و رطوبت 75 درصد به صحنه دفاع از مردم غزه آمدند که این روزها در ضیافت خون و آتش رژیم صهیونیستی افطارها و سحرهای ماه مبارک رمضان را سپری می کنند.

استان اردبیل؛

مردم استان اردبیل امروز در روز جهانی قدس همراه با سایر هموطنانمان یک صدا فریاد "مرگ بر اسراییل"  سردادند.این راهپیمایی در اردبیل در مسیر میدان شریعتی تا مصلای این شهر با حضور باشکوه و گسترده مردم برگزار شد.راهپیمایان با سردادن شعار "مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل" بار دیگر حمایت خود را از مظلومان غزه اعلام کردند  و خشم خود را از سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند. در پایان این مراسم حجت الاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس سخنرانی کرد.

استان لرستان؛

مردم روزه دار لرستان امروز با حضوری گسترده و کم نظیر در راهپیمایی روز جهانی قدس خشم و انزجار خود را از کشتار بیرحمانه مردم فلسطین اعلام و سکوت مدافعان دروغین حقوق بشری را در برابر این فجایع  محکوم کردند. در خرم آباد نیز مردم انقلابی این شهر از ساعت 11 و 30 دقیقه امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس برگ دیگری از حضور حماسی خود را در دفاع ازمردم تحت ستم فلسطین ورق زدند.

استان هرمزگان؛

روزه داران هرمزگانی زن و مرد ، شیعه و سنی با وجود گرمای 40 درجه ای هوا در مسیر راهپیمایی درحرکتند. اهپیمایی امسال با حضور گسترده جوانان روزه دار  بسیار باشکوهتر از هرسال در حال برگزاری است. حضور گسترده برادران و خواهران اهل سنت ، ورزشکاران ، زنان با لباسهای سنتی به همراه کودکان خردسالشان از جلوه های این حضور یکپارچه است.راهپیمایان پس از قرائت قطعنامه، نماز جمعه این هفته را به امامت آیت الله نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس اقامه میکنند.

استان ایلام؛

خیابان های ایلام  مملو از جمعیت انبوه روزه دارانی است که در روز جهانی قدس رهایی قدس شریف و نابودی اسرائیل را فریاد می زنند. راهپیمایی در شهر ایلام از ساعت 11 آغاز شد و گروه های مختلف مردم، روحانیون ،  بازاریان ،  دانشگاهیان و دانش آموزان و سایر اقشار یکپارچه  و  یکدل از مسیر چهار راه رسالت تا مصلای شهر ایلام در حال سردادن شعارهایی چون "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" هستند. راهپیمایی در شهرستان های گرمسیری دهلران ،  مهران ،  دره شهر و بدره نیز پرشور برگزار شد. راهپیمایی در برخی  شهرستان های شمالی استان از جمله  سیروان از ساعت 12 آغاز شد.

استان زنجان؛

مردم مومن و روزه دار زنجان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس حماسه آفریدند.مردم زنجان در این راهپیمایی که از فلکه قائم به سمت مصلی امام خمینی زنجان در حال برگزاریست ، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سر میی هند. حضور مردم در این راهپیمایی بسیار پرشور تر از دوره های گذشته است.

 

 

واحد مرکزی خبر

(جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها