پنج شنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

سرشماری کشاورزی مهرماه انجام می‌شود

رئیس مرکز آمار ایران از آغاز سرشماری سراسری کشاورزی در مهرماه سال 93 خبر داد.

 عادل آذر گفت: مرکز آمار ایران با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی کشور چهارمین سرشماری عمومی کشاورزی امسال به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود: با انجام این سرشماری آمار و اطلاعات پایه همه بهره برداری های کشاورزی کشور (یا همان واحدهای تولیدی کشاورزی) جمع آوری می شود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت : این سرشماری با دو منظور طراحی چارچوب آماری و استفاده در برنامه ریزی های کلان و منطقه ای مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آذر با بیان اینکه ده هزار آمارگیر و کارشناس کشاورزی در این طرح شرکت می کنند اضافه کرد : طبق آخرین آمار، در کشور ما بیش از 4 میلیون و 300 هزار بهره بردار در حوزه تولید محصولات کشاورزی اشتغال دارند که عمدتا در قالب خانوارهای روستایی فعالیت می کنند.

وی گفت : در اجرای این سرشماری با مراجعه حضوری به تمام نقاط روستایی و شهری کشور به یک یک خانوارهای بهره بردار کشاورزی رجوع می شود و آمار و اطلاعات کشاورزی به طور مستقیم از بهره برداران مربوط دریافت می شود.

آذر با اشاره به اینکه با انجام این سرشماری ، اطلاعات جامع، یکدست، استاندارد و هماهنگی از کشاورزان در کل کشور حاصل خواهد شد گفت: از نتایج این سرشماری اطلاعات گرانبهایی به دست می آید که در اختیار دولتمردان قرار می گیرد و برنامه ریزی های آینده و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دقیق تر و گسترده تر خواهد شد.

رئیس مرکز آمار ایران هدف از اجرای سرشماری عمومی کشاورزی را تهیه چارچوب آماری و تولید آمار و اطلاعات پایه و ساختاری بخش کشاورزی دانست و افزود: با کسب این اطلاعات  تصویر کلی از فعالیت های بخش کشاورزی و دامپروری کشور دراختیار تصمیم گیران نظام قرار می گیرد .

وی گفت : با انجام آمارگیری ها و نمونه گیری بعدی، اطلاعات گسترده، تخصصی و تکمیلی هر یک از زیربخش ها نیز در دستورکار قرار می گیرد.

عادل آذر سازمان مسئول سرشماری را مرکز آمار ایران دانست و گفت : با دستور مستقیم رئیس جمهور که در آخرین روز تیر ابلاغ شده است سازمان ها و نهاد ها در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با وزارت جهادکشاورزی و استانداری های کشور نسبت به انجام این امر مهم اهتمام خواهند داشت.

مهر

(پنج شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها