چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۹۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

با لغو تحریم بندر رجایی کالاها چقدر ارزان‌ می‌شوند؟

با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر کشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی فاصله دستیابی به کالاها به میزان هفت روز کاهش می‌یابد و این امر تا حدود زیادی در کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلان در بازار تجارت بین المللی ایران موثر خواهد بود.

 با رفع تحریم های بندری و دریانوردی، کالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی می شوند، در حالیکه پیش از این کالاها نخست به بنادر کشورهای ترکیه، امارات، گرجستان، عمان و امارات منتقل و از آنجا با یک کشتی دیگر به ایران حمل می شود.

این تبادل مستقیم محموله‌ها بین 40 تا 100 دلار در هر تن هزینه تمام شده کالا را کاهش می‌دهد.

نخستین کشتی لاینر خارجی متعلق به خط کانتینری "ون های" که روز گذشته - سه شنبه - در بزرگترین بندر تجاری کشور پهلو گرفت 6 هزار TEU کانتینر ظرفیت داشت و از بندر سنگاپور به جبل علی و از آنجا به به بندر شهید رجایی آمده بود.

به نظر می رسد ورود این کشتی آغاز سریالی دنباله دار برای بازگشت خطوط کشتیرانی معتبر جهان به بندر شهید رجایی باشد.

خطوط کشتیرانی اورگرین، هایوندای، هانجین و کاسکو نیز طی چند ماه گذشته با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان بندر، اعلام آمادگی کرده اند تا فعالیت خود را در این بندر از سر گیرند.

فعالیت این خطوط کشتیرانی در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ است.

سازمان بنادر و دریانوردی کشور در قالب تفاهم نامه، درخواست مکتوب و اعلام بین المللی، آمادگی بندر شهید رجایی را برای پذیرش کشتی ها اعلام کرده است.

مجتمع بندری شهید رجایی با 40 پست اسکله و در اختیار داشتن پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، در مسیر تبدیل به بندر کانونی در عملیات جابجایی کالاهای کانتینری، اساسی، فولادی و فرآورده های نفتی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

ایسنا

(چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها