سه شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۳
سرویس : آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم
کد خبر : ۴۹۸۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آشامیدنی ها و نوشیدنی های گرم

چای بخورید تا راحتتر بخوابید

داشتن یک خواب آرام پس از یک روز پرمشغله برای هر کسی مطلوب است ولی بدست آوردن این آرامش در خواب، نیاز به زمینه‌هایی است که به سبک و الگوی صحیح زندگی و روش تغذیه صحیح ، مربوط می‌شود.

 دکتر محمد باقر مینایی، متخصص طب سنتی، گفت: درست زندگی کردن از ابعاد اخلاقی، اجتماعی و تغذیه، دست به دست هم می‌دهند تا یک فرد ایده‌آل و سالم باشد.

در کنار این انتخاب نوع موادغذایی در وعده شام به عنوان آخرین وعده غذایی در طول روز که بدنبال آن بدن نیاز به خواب و استراحت طولانی مدت دارد، در دانستن یک خواب آرام بسیار موثر است.
 

دکتر مینایی استفاده از غذای سالم و زود هضم را برای وعده شام مناسب دانست و گفت: استفاده از یک دمنوش مناسب قبل از خواب،‌ نقش بسزایی در تجربه یک خواب آرام و عمیق برای فرد دارد. البته انتخاب این دمنوش به ذائقه افراد بستگی دارد.

 چای زنجبیل

 
این متخصص طب سنتی گفت: مزاج مردم ایرانی به چای سایه بسیار آشنا و سازگار است به شرط اینکه این چای ایرانی و طبیعی و بدون عطر و اسانس باشد، بهترین دمنوش برای ایجاد آرامش قبل از خواب است.
 

دکتر مینایی تاکید کرد: بهتر است چای سیاه بطور تازه دم تهیه شود و 10دقیقه پس از دم کشیدن، بصورت کم رنگ میل شود و در این صورت پس از نیم ساعت آرامش برای فرد به همراه خواهد داشت.

 باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها