دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۹۸۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مابقی مطالبات برداشت بهاره چایکاران فردا پرداخت می شود

رئیس سازمان چای شمال کشور گفت: مابقی مطالبات برداشت اول (چین بهاره) چایکاران فردا (سه شنبه) به حساب آنها واریز می شود.

علی محرر افزود: در برداشت اول 42 هزارتن برگ سبز چای به ارزش 60 میلیارد تومان خریداری شده که با واریز دو میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران، تمام طلب 60 میلیارد تومانی چین بهاره آنها پرداخت و تسویه می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود 58 میلیارد تومان از پول چایکاران که مربوط به برداشت اول و چین بهاره بوده به صورت تدریجی به حساب آنها واریز شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون در مجموع بالغ بر 58 هزار تن برگ سبز چای به ارزش بیش از 80 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای شمال کشور گفت: از این میزان حدود 18هزار تن برگ سبز چای به ارزش 22میلیارد تومان مربوط به برداشت دوم (چین تابستانه) بوده است.

محرر تاکید کرد: مابقی وجوه چایکاران مربوط به چین تابستانه نیز به تدریج تامین و به حساب چایکاران واریز می شود.

وی اظهار داشت: 54 درصد از برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و مابقی درجه دو بوده و از این میزان برگ سبز چای تاکنون بیش از 13 هزارتن چای خشک استحصال شده که این میزان به مصرف داخلی می رسد.

وی افزود: امسال حدود 140 کارخانه فرآوری و استحصال برگ سبز چای در شمال کشور فعال بوده که با کاهش برداشت برگ سبز چای به طور تدریجی این کارخانجات نیز فعالیت نخواهند داشت.

به گفته وی، طبق مصوبه دولت، هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با قیمت 1800 تومان و برگ سبز درجه دو با نرخ 1000تومان از چایکاران شمال کشور خریداری می شود.

ایرنا

(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها