دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۰
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۸۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

وزارت صنعت اولویتهای سرمایه گذاری صنعتی و معدنی را اعلام کرد

وزارت صنعت، معدن و تجارت 215 اولویت سرمایه گذاری صنعتی و معدنی سال جاری را در کشور طی یک فهرست 15 گانه تعیین کرد.

اولویتهای مزبور به تفکیک گروههای صنعتی و معدنی اعلام و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

بر این اساس اولویتهای سرمایه گذاری در سال جاری به طور کلی شامل 215 مورد است که در بخش های اکتشاف چهار مورد، استخراج دو مورد، فلزات و مصنوعات فلزی 21 مورد، کانی غیر فلزی 37 مورد، پتروشیمی 19 مورد، شیمیایی شش مورد، پلیمری 20 مورد، سلولوزی 15 مورد، غذایی پنج مورد، دارویی هفت مورد، نساجی و پوشاک 11 مورد، برق و الکترونیک پنج مورد، ماشین سازی و تجهیزات 13 مورد، تجهیزات پزشکی 34 مورد و خودرو و نیرو محرکه 15 مورد اعلام شد.

علاوه بر رشته فعالیت های اعلامی، توسعه واحدهای موجود که تولید آنها به میزان بیش از 85 درصد ظرفیت اسمی بوده و نیز بیش از 30 درصد محصولات خود را صادر کرده اند، به عنوان اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود.

منظور از اولویت گذاری به رشته فعالیت های مندرج در فهرست اعلامی، پشتیبانی و حمایت های بخشی حوزه اختیار این وزارت و پیشنهاد درخواست پشتیبانی توسط سایر دستگاهها است.

سایر خدمات و پشتیبانی های مورد نیاز سرمایه گذاران از طریق حوزه های مرتبط قابل پیگیری خواهد بود.

برای اطلاع از گروهها، حوزه ها و جزئیات بیشتر اولویتهای سرمایه گذاری پورتال این وزارتخانه به آدرس : www.mimt.gov.ir در دسترس مراجعه کنندگان است.

علاقمندان سرمایه گذاری در کشور می توانند جهت طی فرآیند سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت ، معدن و تجارت و یا سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانهای کل کشور و برای برخی رشته فعالیتهای مهم به حوزه ستادی وزارت مراجعه و مراحل کار را طی نمایند.
(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها