دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۵
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۹۸۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

دولت به رای دیوان عدالت اداری "بله" گفت

پس از آنکه دیوان عدالت اداری مصوبه دولت مبنی بر وضع عوارض بر روی صادرات زعفران را لغو کرد، اکنون دولت در بخشنامه‌ جدیدی به گمرک، صادرات زعفران فله در بسته‌های بیش از 30 گرم را مجاز اعلام کرده است.

دیوان عدالت اداری به تازگی مصوبه دولت مبنی بر عوارض صادراتی زعفران فله بیش از 30 گرم را حذف کرده است و از این پس، صادرات این محصول با شرایط مذکور، بدون عوارض صورت خواهد گرفت.

سیدعباس حسینی گفت: بر این اساس، در بخشنامه‌ای که به تازگی به گمرک ارسال شده، لغو عوارض صادراتی زعفران فله‌ای بیش از 30 گرم ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این بخشنامه به استناد رای دی ماه سال گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو عوارض صادراتی زعفران موضوع مصوبه سال 87 هیات وزیران صورت گرفته است، ضمن اینکه معاون امور حقوقی و مجلس نیز در 21 تیرماه سال جاری، به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرده است که عوارض صادراتی انواع زعفران فله‌ای در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم لغو می‌شود.

سهم ایران با 311 تن تولید از کل تولید زعفران دنیا که331 تن است، 94 درصد است و سایر کشورها در مجموع 20 تن زعفران تولید می‌کنند. در سال گذشته  بیش از 200 میلیون دلار زعفران از کشور صادر شده است.

آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد سال گذشته، صادرات زعفران آماده برای خرده فروشی در بسته بندی کمتر از 10 گرم 6.3 تن به ارزش 10 میلیون و 300 هزار دلار بوده است.

همچنین صادرات انواع پودر زعفران در بسته‌بندی کمتر از 10 گرم 0.3 تن به ارزش 583 هزار و 244 تن گزارش شده است. صادرات انواع زعفران در بسته‌بندی 10 تا 30 گرمی نیز به وزن 69.6 تن و به ارزش 1.2 میلیون دلار اعلام شده است.

صادرات انواع پودر زعفران در بسته 10 تا 30 گرمی نیز به 2.7 تن و در بسته‌های بیش از 30 گرم به 32 تن رسیده است.

مهر

(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها