دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۹
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۹۸۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

"قیمت برنج" امسال افزایش می‌یابد

شایق گفت: با توجه به افزایش قیمت کارگر طی امسال، ما شاهد روند صعودی قیمت برنج خواهیم بود که در حال حاضر باید با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در مورد این مسئله رایزنی صورت گیرد.

جمیل علیزاده شایق، رئیس اتحادیه برنج  اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت کارگر طی امسال ما شاهد روند صعودی قیمت برنج خواهیم بود که در حال حاضر باید با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در مورد این مسئله رایزنی صورت گیرد.
 
وی در ادامه افزود: 90 درصد افزایش قیمت برنج به دلیل بالا رفتن دستمزدهاست که اگر زمینه‌ای برای ورود ماشین‌آلات بخش کشاورزی صورت گیرد ما شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
 
این رییس انجمن با توجه به نبود آمار ارائه شده 4 ماهه واردات برنج از سوی گمرک تصریح کرد: هنوز مسئولان این سازمان در قبال ارائه آمار سکوت کردند و فقط آمار 2 ماهه فروردین‌ و اردیبهشت‌ امسال که از کاهش 20 درصدی واردات حکایت دارد، ارائه شده است.
 
شایق با توجه به پذیرش عرضه برنج در بورس کالا طی سال‌های اخیر گفت: هنوز زمینه ارائه این محصول در سازمان ذی‌ربط فراهم نیست، زیرا برنج، خریداران و فروشندگان خاص خود را دارد و مقدار تولید این محصول هم محدود است.
 

وی با ذکر این نکته که شرایط برای برداشت این محصول در سال جدید مناسب است، افزود: با توجه به بارندگی بسیار خوبی که در خردادماه و اوایل تیر آغاز شد، در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم و حتی قیمت‌های ما در ماه رمضان امسال در دو شهر شمالی گیلان و مازندران بین 6500 تا 7500 ثابت باقی مانده است؛ ولی آن چیزی که با اهمیت به شمار می‌رود این است که در تهران و سایر کلان‌شهرها قیمت برنج با قیمت سایر کالاها سنجیده می‌شود و این مسئله زمینه‌ افزایش این محصول را فراهم نموده است.

باشگاه خبرنگاران

(دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها