یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۱
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۷۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

بازار خوب برزیل برای جذب محصولات کشاورزی ایران مغفول مانده است

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل گفت: تراز بازرگانی ایران با برزیل همواره به نفع برزیل مثبت بوده در صورتی که با مطالعه کمیته اقتصادی این انجمن، این کشور می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای جذب و صادرات محصولات کشاورزی ایران باشد.

میرقاسم مؤمنی رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل با بیان اینکه این انجمن یک نهاد غیردولتی، عام‌المنفعه و غیرسیاسی در خصوص توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی، علمی و ورزشی بین ایران و برزیل است، گفت: روابط ایران و برزیل بیشتر بر اساس صادرات محصولات تولیدی کشور برزیل به ایران انجام می‌شود و شرکت‌های اقتصادی ایرانی حضور تجاری مؤثری در برزیل ندارند.

وی افزود: تراز بازرگانی ایران با برزیل همواره به نفع برزیل مثبت بوده در صورتیکه با مطالعات کمیته اقتصادی انجمن دوستی ایران و برزیل و طبق نظر کارشناسان اقتصادی این کشور می‌تواند بازار بسیار مناسبی برای جذب و صادرات محصولات تولیدی کشاورزی ایران باشد.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل تصریح کرد: این کشور با حدود 200 میلیون نفر جمعیت و مساحت پهناور و داشتن مرز مشترک با کشورهای آمریکای لاتین بازار بسیار مناسبی برای صدور محصولات کشاورزی ایران است.

مؤمنی بیان داشت: در طول سال‌های گذشته برزیل به عنوان یکی از وارد‌کننده‌های محصولات پروتئینی مثل گوشت قرمز و مرغ و دانه ذرت دامی و شکر به ایران بوده است در حالیکه تجار ایرانی هیچ نصیبی از بازار برزیل در امر  تجارت نبرده‌اند.

وی افزود: برزیل همانطور که یک صادرکننده بزرگ است یک وارد کننده بزرگ محصولات از کشورهای آمریکای لاتین به شمار می‌رود بنابراین ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی جایگزین کشورهای آمریکای لاتین شود و محصولات مورد نیاز برزیل را تأمین کند.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی می‌توان برخی از محصولات کشاورزی ایران از قبیل خرما و همچنین خشکبار را به این کشور صادر کرد و به این وسیله روند تراز بازرگانی را کمی به نفع ایران مثبت کرد.

مؤمنی تصریح کرد: واردات محصولات تجاری کشور برزیل به ایران در سال 92 حدود 440 میلیون دلار بوده و صادرات محصولات تجاری ایران به کشور برزیل در سال 92 حدود 7 میلیون و 700 هزار تن بوده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که آمار صادرات محصولات تجاری به کشور برزیل از ایران در سال جاری و در سه ماهه اول سال حدود 300 هزار دلار بوده است که اگر با همین روند تا پایان سال پیش رود میزان صادرات ایران به کشور برزیل امسال حتی بسیار کمتر از سال 92 و در حدود 2 میلیون دلار خواهد بود.

رئیس انجمن دوستی ایران و برزیل گفت: طبق یک قانون تجری بین کشورهای آمریکای لاتین هر کالایی که وارد یکی از کشورهای آمریکای لاتین شود بدون پرداخت عوارض گمرکی می‌توان آن را به کشورهای دیگر صادر کرد که این مسئله هم در تجارت و صدور کالا به این کشور به عنوان مزیت به شمار می‌رود.

مؤمنی بیان داشت: شرایط مطلوب کشور برزیل برای تجار و بازرگانان ما به خوبی شناخته نشده و این مسئله ناشی از عدم بی‌توجهی مسئولین و نهادهای ذیربط در خصوص اطلاع رسانی در این رابطه است.

فارس

(یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۱
محمدترابی
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ United States
0
0
0

سلام درشبکه جام جم بایک مهندس ایرانی مصاحبه شدکه به کارصادرات خشکباربه برزیل اشتغال داشت اگه ممکنه ادرس اون مهندس رو می خوام ببینم میشه درخصوص صادرات کشمش کاری کرد یانه


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها